Zaznacz stronę

Media społecznościowe są niezbędnym narzędziem marketingowym dla każdej firmy, która chce pozostać ważna i widoczna w dzisiejszym ruchliwym świecie online. W rzeczywistości 92 procent marketingowców twierdzi, że media społecznościowe pomogły zwiększyć widoczność, co oznacza, że ​​jeśli nie korzystasz z mediów społecznościowych w pełni, tracisz ogromną szansę.

Jednak rozpoczęcie pracy z mediami społecznościowymi może być trudne, a nawet coś tak pozornie prostego, jak wybór platformy społecznościowej, może być bardziej skomplikowany, niż mogłoby się wydawać. Istnieją tysiące sieci społecznościowych do wyboru, ale dobrą wiadomością jest to, że możesz zacząć od zawężenia wyboru do najpopularniejszych i najczęściej używanych platform. Chodzi o ustalenie, która platforma zapewni Ci ekspozycję, której szukasz, z odpowiednią grupą docelową, i wybranie tej, która pomoże Ci osiągnąć cele marketingowe.

Aby poradzić sobie z tym trudnym wyborem, powinieneś zastanowić się nad kilkoma zagadnieniami, to ułatwi decyzję:

Zawężanie wyborów

Istnieją platformy społecznościowe dla wszystkich i dla wszystkich, w tym dla osób łączących wspólne zainteresowania, podobne hobby, porównywalne dane demograficzne i wiele innych. Chodzi o to, że istnieje o wiele zbyt wiele serwisów społecznościowych, aby kiedykolwiek być na nich obecnym, a lepiej poświęcić swój czas na skupienie się na witrynach o największym ruchu. Spośród wszystkich serwisów społecznościowych, najpopularniejsze pod względem miesięcznych aktywnych użytkowników to Facebook, Youtube, Twitter, Instagram, LinkedIn i Pinterest,

Zacznij od zdefiniowania swoich celów

Korzystanie z mediów społecznościowych ma wiele zalet, ale ważne jest, aby mieć określone cele, zanim przejdziesz dalej. Po pierwsze, Twoje cele pomogą określić nie tylko wybraną przez ciebie platformę społecznościową, ale także tworzone treści, grupę docelową i inne. Oto niektóre z najczęstszych zalet korzystania z mediów społecznościowych, na których możesz się skoncentrować:

 – Ulepszenie oferty obsługi klienta poprzez zapewnienie kolejnej platformy, na której klienci mogą kontaktować się ze skargami, pytaniami i obawami. Identyfikowanie nowych potencjalnych klientów i potencjalnych klientów, którzy są podobni do najlepszych klientów.

 – Docieranie do nowych odbiorców i nowych danych demograficznych, którzy mogą być otwarci na twoje produkty lub usługi Zwiększanie świadomości marki i eksponowanie firmy na nowych ludziach

 – Poznanie potrzeb, życzeń i nawyków odbiorców i klientów. Zwiększenie ruchu na Twojej stronie i zwiększenie sprzedaży

Gdzie jest moja publiczność, gdzie są moi klienci?

Podstawowym pytaniem, które należy zadać na temat mediów społecznościowych, jest to, gdzie odbiorcy faktycznie spędzają czas. Jakie są media społecznościowe?

To, że masz obserwujących, nie oznacza, że ​​masz odbiorców. W styczniu 2019 r. W raporcie stwierdzono, że aż 50% kont Facebooka było fałszywych. Po prostu grupa obserwujących nie gwarantuje, że masz ludzi. Jeśli kupujesz obserwujących, prawie na pewno kupujesz fałszywe konta. Chociaż te fałszywe konta mogą być świetne dla liczby obserwujących i mogą bardzo pomóc w szerszym pokazywaniu posta (podbijaniu organicznego wyświetlania) czy wybiciu się na górę wyników wyszukiwania np. w Youtube, nie dają bezpośrednio właściwego odbiorcy. Pomagają jedynie przebić się przez szum pozostałych postów i filmów.

Następnie określ, jakich kanałów już używa Twoja publiczność

Celem marketingu w mediach społecznościowych jest kontakt z najlepszymi odbiorcami, dlatego nie zaleca się wybierania platformy, na której odbiorcy nie działają. Niestety nie ma tu okazji Field of Dreams, w której Twoi potencjalni klienci zaczną korzystać z wybranej platformy społecznościowej tylko dlatego, że utworzyłeś profil. Zamiast tego o wiele lepszym pomysłem jest przeanalizowanie preferowanych platform przez odbiorców i poszukiwanie ich w sieciach, z których już korzystają.

Gdzie jest aktywna moja publiczność?

Duże liczby w mediach społecznościowych nie oznaczają dużej aktywności. Na przykład istnieje ponad 1 miliard użytkowników Google, ale tylko 35% procent tych użytkowników było aktywnych w ostatnim miesiącu. Twitter również ma wielu członków ze stosunkowo małą liczbą aktywnych członków. Z 645,750 000 rejestracji w witrynie tylko część z nich jest aktywna każdego miesiąca. Media społecznościowe mające wg badań najwięcej aktywnych użytkowników: Youtube, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Reddit (to wyniki globalne, w Polsce mogą się nieco różnić). Z moich doświadczeń wynika, że przoduje Youtube, Facebook i Instagram, dalej Twitter i Pinterest. Reddit prawie nie jest aktywny.

Użytkownik mediów społecznościowych musi być aktywny w serwisie społecznościowym, aby był dla Ciebie przydatny.

Gdzie szukają potencjalni klienci?

Jak już wcześniej wspomniałam, ludzie używają mediów społecznościowych do wyszukiwania, a nie tylko do spotkań towarzyskich. Co minutę ludzie przeprowadzają miliony zapytań w Youtube, Twitter i Facebook, Instagram. Jeśli jesteś aktywny na tych platformach społecznościowych, masz szansę pojawić się w wynikach wyszukiwania w mediach społecznościowych.

Jest kilka różnych sposobów na znalezienie miejsca, w którym Twoi potencjalni klienci spędzają czas w Internecie, a jednym z najprostszych jest prosta ankieta dla klientów. Zadawaj pytania, na przykład: z jakich serwisów społecznościowych korzystają, gdzie uzyskują informacje online i jakich wpływowych słuchaczy słuchają. Innym sposobem na uzyskanie informacji o odbiorcach są same witryny mediów społecznościowych. Dzięki platformom takim jak Facebook, możesz faktycznie powiedzieć Facebookowi o swoich idealnych klientach, a oni oszacują dla Ciebie wielkość odbiorców.

Na koniec sprawdź typ treści, którą zazwyczaj tworzysz

Różne typy treści działają lepiej na niektórych platformach mediów społecznościowych, więc integralną rzeczą jest rozważenie rodzaju treści, które chcesz stworzyć i które najlepiej pasują do Twojej marki. Na przykład na Instagramie chodzi o zdjęcia, więc może nie być dobrym wyborem, jeśli większość tworzonych przez Ciebie treści to długie treści tekstowe, wpisy blogowe to raczej Facebook czy Youtube (pamiętaj, że każdy tekst da się zamienić na film? a obraz jest wart tysiąca słów). Rodzaj tworzonych treści będzie zależeć od wielu czynników, w tym od branży, marki i odbiorców docelowych, ale typy treści, na których możesz się skupić, obejmują:

Posty na blogu

Podcasty

Opinie

Treści generowane przez użytkowników

Seminaria internetowe i transmisje na żywo

Ebooki

Wideo

Zdjęcia

Następnie połącz swoje cele, odbiorców i treść z odpowiednią platformą

Po ustaleniu celów, które chcesz osiągnąć w mediach społecznościowych, ustaleniu, gdzie jest ważna dla ciebie publiczność i ustaleniu, jaki rodzaj treści jest dla Ciebie najlepszy, możesz przejść dalej  i porównać różne platformy mediów społecznościowych, aby ustalić, które  najlepiej spełnią twoje potrzeby. Aby pomóc Ci zdecydować, oto podsumowanie platform, do czego są one dobre i jak wygląda typowy użytkownik:

Facebook:

jest to zdecydowanie największa platforma, z ponad 2 miliardami aktywnych użytkowników miesięcznie, z których 61 procent to Amerykanie w wieku od 25 do 54 lat. Facebook jest dobry do generowania potencjalnych klientów, a jego platforma reklamowa może być dostosowana do bardzo konkretni odbiorcy. Facebook jest także dobrą platformą do budowania relacji, pokazywania ludzkiej strony firmy i przekształcania potencjalnych klientów w lojalnych obserwujących i klientów. Wiele różnych typów treści jest odpowiednich dla Facebooka, ale kluczem jest treść, która pokazuje inną stronę Twojej firmy. Facebook (i Twitter) doskonale nadają się do docierania do dużej liczby osób, ale należy pamiętać, że istnieje również duża konkurencja. W Facebooku można mieć sekcję sklep i połączyć ją ze sklepem internetowym – w ten sposób kierować klientów do zakupu produktów.

Youtube:

Zaraz po Google największa wyszukiwarka treści w internecie. Ma ponad miliard zarejestrowanych użytkowników ale oczywiście żeby oglądać treści w Youtube nie musisz być zarejestrowany wiec widownia jest o wiele większa. Nie można jej lekceważyć. Na każdy temat znajdziesz tam odpowiedź w postaci filmu. Fantastyczne miejsce do publikowania każdego rodzaju treści, szczególnie filmów instruktarzowych i zdobywania odbiorców. Zaleta – można w opisie do filmu dać link aktywny prowadzący do naszej strony, w opisie samego kanału Youtube również co bardzo ułatwia ściąganie ruchu na stronę i komunikację z klientem. Zaleta druga – po zbudowaniu większego kanału można zarabiać na reklamach w Youtube (niezależnie od tego na jaki temat jest kanał, tylko niektóre treści nie są akceptowane) a są to pokaźne zarobki. Zarabiać dodatkowo można również na zamieszczaniu promocji produktów w naszych filmach. Przeczytaj więcej o tym jak wypromować kanał Youtube

https://www.youtube.com/watch?v=ucel5Fe9uxI

Twitter:

Twitter to platforma dla początkujących, jeśli Twoja firma jest zainteresowana bezpośredniością i jeśli chcesz dotrzeć do obserwujących z aktualnościami, ogłoszeniami, ważnymi wiadomościami i innymi aktualnymi informacjami. Większość użytkowników Twittera ma mniej niż 50 lat, a typem treści, które najlepiej działają na tej platformie, są łatwo przyswajalne treści tekstowe, takie jak artykuły, artykuły i cytaty. Obrazy działają lepiej na Twitterze niż wideo, ale treść tekstowa nadal króluje.

Instagram

Przekonałam się, że Instagram to świetny sposób na promocję zarówno osobistej marki, jak i firmy. Polubianie i komentowanie innych zdjęć to potężny sposób na zdobycie dużej rzeszy fanów. Są do tego również pomocne narzędzia. To świetne medium jeśli lubisz robić zdjęcia i nie masz zbyt dużo tekstu do przekazania. Wada – tylko 1 link aktywny w opisie kanału (można go wymieniać). Zaleta – szybko można budować publiczność dzięki pewnym regularnym działaniom lub trikom. Sklepy internetowe mogą połączyć Facebook i Instagram i uzyskać pozwolenie na znakowanie produktów do sprzedaży na zdjęciach. Przeczytaj Jak zwiększyć zasięg wpisów na Instagramie

Pinterest:

Jeśli przemawiasz obrazami to jest to medium dla Ciebie, ta platforma jest świetna, jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, ponieważ ponad 90 procent użytkowników planuje zakupy za pomocą platformy. Na Pintereście jest znacznie więcej kobiet niż mężczyzn i jest to platforma o dużej grafice, która nadaje się do dekoracji, jedzenia, zdrowia, sztuki, mody, ślubu, podróży i innych firm, które mogą wykorzystać tematy, które tworzą piękne i oszałamiające zdjęcia. W Polsce niestety nie działa jeszcze bezpośrednia sprzedaż z Pinterest ale zapewne się pojawi i warto być gotowym na ten moment ze swoim kanałem na odpowiednio wysokiej pozycji.

LinkedIn:

LinkedIn jest zazwyczaj platformą wyboru dla firm B2B, a zwłaszcza jeśli Twoim celem jest pozyskiwanie potencjalnych klientów. Jest to również idealna platforma dla treści redakcyjnych i może pomóc Ci ustanowić firmę jako zaufanego lidera w swojej dziedzinie, budować autorytet dla Twojej marki i angażować potencjalnych klientów poprzez rozmowy. Dane demograficzne na LinkedIn różnią się również od innych witryn, ponieważ jest więcej użytkowników w wieku od 30 do 49 lat niż użytkownicy poniżej 30 lat.

KUP WYŚWIETLENIA POLUBIENIA SUBSKRYPCJE NA YOUTUBE