Zaznacz stronę

Jak działa algorytm instagrama, od czego zależy zasięg naszych postów

Aby to zrozumieć, musisz wiedzieć jak Instagram pokazuje posty wybrane dla Ciebie analogicznie robi to opierając się o te same ogólne zasady pokazując posty twoim obserwującym

Odkąd Instagram wprowadził algorytm, w 2006 roku każdy kto używa mediów społecznościowych próbował rozszyfrować jego formułę. Kiedyś było łatwo. Na początku wszystkie posty na Instagramie pojawiały się w kanale w porządku chronologicznym. Wszystko było jasne i zmiana wywołała żywiołowe, niezbyt przychylne reakcje.

Według Instagrama jednak kiedyś większości użytkowników brakowało wielu treści znajomych i nie widzieli prawie 70% wszystkich postów opublikowanych na platformie. Po zmianie, Instagram twierdzi, że teraz użytkownicy widzą prawie 90% postów swoich znajomych. Jak jest naprawdę oceńcie sami.

Ważne żeby chociaż ogólnie zrozumieć jak działa algorytm instagrama żeby próbować zwiększyć widoczność swoich postów.

Wiele hipotez i teorii spiskowych krąży w internecie na temat algorytmu i tego, w jaki sposób Instagram decyduje, który post najpierw pokazać. Instagram sam udziela skąpych informacji.

Główną regułą mają być nasze wcześniejsze zachowania na Instagramie . Każdy użytkownik ma unikalny kanał oparty na postach, które polubił lub komentuje, historiach, które ogląda, treściach i profilach, z którymi codziennie wchodzi w interakcje.

Oto główne czynniki algorytmu kanału Instagram wpływające na to jakie treści wyświetla użytkownikom:

1. Zainteresowania

Dzięki algorytmowi uczenia maszynowego Instagram próbuje dowiedzieć się, jakiego rodzaju treści najbardziej lubisz. Jeśli więc masz tendencję do interakcji z określonym rodzajem treści, lubisz, komentujesz, przeglądasz, zapisujesz lub udostępniasz znajomym, ten rodzaj treści jest tym, co zobaczysz wyżej w swoim kanale. Im bardziej angażujesz się w różnego rodzaju posty, powiedzmy, że posty fitness, tym bardziej zobaczysz je jako pierwsze w swoim kanale.

Instagram dla firm:

jeśli chcesz, aby Twoje posty dotarły do jak największej liczby osób, musisz upewnić się, że Twoje posty są atrakcyjne, a podpisy zachęcają ich do komentowania i udostępniania postów. Pytaj i odpowiadaj na pytania w swoich opowiadaniach, twórz ankiety, angażuj swoich fanów.

2. Aktualność

Jak niedawno udostępniono pewien post, który zainteresował użytkownika, jest kolejnym czynnikiem, który Instagram bierze pod uwagę przy podejmowaniu decyzji, co temu użytkownikowi pokazać.

Instagram dla firm:

Korzystaj z aplikacji analitycznych, statystyk Instagrama, aby dowiedzieć się, w jakich godzinach Twoi użytkownicy korzystają z Instagrama i kiedy jest najwięcej interakcji z postami. To wtedy powinieneś opublikować swoją treść. Oczywiście będzie wiele prób i błędów.

3. Związek z użytkownikiem

Bardzo ważne jest również, jak blisko jesteś z osobą, która opublikowała pewien post. Jeśli masz więcej interakcji z niektórymi osobami (kontami), ich posty będą traktowane priorytetowo w Twoim kanale. Powiedzmy, że jesteś oznaczony tagami pewnych osób na zdjęciach, komentujesz ich posty, wysyłasz im wiadomości, śledzisz ich historie i tak dalej. Wszystkie te działania określą, jak blisko jesteś ze znajomymi, i oczywiście zobaczysz więcej postów swoich najbliższych przyjaciół.

Instagram dla firm:

Zaangażowanie użytkowników w post jest kluczowe! Musisz zawsze tworzyć ciekawe treści, które zachęcają ludzi do działania. Zaangażowaniu można nieco pomóc stosując odpowiednie narzędzia (pytaj o więcej, napisz do nas) Instagram decyduje o Twoich relacjach z obserwatorami na podstawie ich interakcji z Twoimi postami i kontem. Po pierwsze, musisz przeanalizować swoje posty i zidentyfikować te, które generują więcej interakcji wśród obserwujących. Następnie przeanalizuj konkurentów, aby zobaczyć ich najbardziej interesujące treści. I wreszcie: zawsze A / B testuj swoje posty. Nie myśl, że wiesz, czego chcą Twoi użytkownicy. Media społecznościowe stale ewoluują, trendy przychodzą i odchodzą tak szybko, że zawsze musisz być na szczycie swojej gry marketingowej w mediach społecznościowych.

4. Częstotliwość

Jak często używasz Instagrama, to kolejny ważny czynnik przy podejmowaniu decyzji o Twoim kanale, ponieważ algorytm pokaże Ci najlepsze posty od ostatniej wizyty.

5. Obserwujący

Jest to oczywiste, ale jeśli śledzisz wiele osób, będzie dużo konkurencji o najlepsze miejsca w Twoim kanale. Instagram będzie musiał wybierać z szerokiej gamy postów, aby pokazać Ci pierwszy. Instagram nie ukrywa żadnego posta, więc nadal będziesz mógł zobaczyć wszystkie nowe posty od ostatniej wizyty, ale będziesz musiał dużo przewijać.

6. Intensywność używania Instagrama

Ile czasu spędzasz na aplikacji decyduje, ile nowych postów zobaczysz w swoim kanale. Tak jak powiedziałem wcześniej, jeśli śledzisz wiele kont na Instagramie, aby zobaczyć wszystkie ich posty, będziesz musiał poświęcić trochę czasu na przeglądanie.

Jak sprawić, by algorytm Instagrama działał na Twoją korzyść i zwiększył zasięg twoich postów?

Jeśli masz konto biznesowe na Instagramie, Twoim głównym celem jest, aby Twoje posty były widziane przez jak najwięcej obserwujących.

Ich czas na Instagramie jest ograniczony, co oznacza, że będziesz musiał konkurować z wieloma innymi kontami firm i prywatnymi profilami, aby zwrócić na siebie uwagę. Musisz mieć swoje posty tak wysoko, jak to możliwe, w swoich kanałach.

JEŚLI CHCESZ SYBKO PROMOWAĆ POST KUP TROCHĘ WYŚWIETLEŃ I POLUBIEŃ TUTAJ

Jak to zrobić aby być widocznym na Instagramie?

Jak można skorzystać z tego, co napisano powyżej o kryteriach rankingu kanałów na Instagramie.

Postuj konsekwentnie i we właściwym czasie

Dowiedz się, kiedy Twoi obserwatorzy używają Instagrama, aby wiedzieć, kiedy opublikować treść. Im więcej osób zobaczy twoje posty, tym bardziej algorytm je lubi. Zerknij na statystyki konta jeśli nie masz specjalistycznych narzędzi, tam znajdziesz podstawowe informacje (tylko konta biznesowe)

Upewnij się również, że regularnie publikujesz dużo treści, aby obserwujący mogli wchodzić w interakcje z większą ilością treści.Chodzi o to, że im dłużej ktoś spędza czas z twoimi treściami, tym większe są szanse, że twoje przyszłe posty staną się wyższe w swoich kanałach. Nie martw się, nie musisz poświęcać dużo czasu na regularne publikowanie postów, zawsze we właściwym czasie: możesz łatwo zaplanować swoje posty za pomocą narzędzi np. naszego kalendarza do ustawiania postów i późniejszego ich publikowania

Eksperymentuj z historiami, IGTV i innymi formatami treści na Instagramie

Spróbuj przyciągnąć uwagę swoich obserwatorów, gdziekolwiek się znajdują:

eksperymentuj z historiami, rób filmy na żywo, długie formaty IGTV i tak dalej. Im dłużej angażujesz swoich obserwatorów, oglądasz, komentujesz, odpowiadasz na pytania, tym więcej treści zobaczysz. Dzięki historiom możesz mieć swoich fanów, głosować, zadawać pytania, dzielić się, odpowiadać na pytania, to jest wiele interakcji. Musisz zachęcać do tego rodzaju dynamiki wokół wszystkich treści. W ten sposób Twoje treści będą bardziej wiarygodne w oczach algorytmu. Tworzenie historii nie jest trudne, wystarczy zdjęcie, pomysł na # czy ankietę. Można zaplanować swoje historie ustawić je w kalendarzu postowania i pozwolić by narzędzie publikowało je automatycznie we właściwym terminie. Dzięki narzędziu na stornie https://ekonsult.pl Można automatycznie publikować na Instagramie wcześniej zaplanowane historie i to nie tylko zdjęcia ale również filmy. Narzędzie potrafi dużo więcej możesz o nim poczytać tutaj

Zaangażowanie – to decyduje o sukcesie w Instagramie!

Wykonaj trochę pracy i angażuj swoich zwolenników, a zobaczysz sukces. Jeśli spodobają Ci się ich posty, komentuj, oznaczaj je, zapisuj najlepsze treści, udostępniaj najbardziej lojalnych fanów, poczują się ważną częścią twojej marki i będą kierować jeszcze więcej wyświetleń i zaangażowania do Twojego profilu.Wszystkie te działania mogą być również wykonywane na autopilocie, narzędzia oszczędzą ci dużo czasu. Wypróbuj narzędzia pozwalające na automatyczne polubianie postów z określonymi # czy rozsyłanie bezpośrednich wiadomości powitalnych do osób poślubiających twój profil. Narzędzia są dostępne na stonie https://ekonsult.pl potrafią to i wiele więcej np. pozwalają zwiększać ilość obserwujących z interesującej dla nas grupy docelowej przez naturalne interakcje z ich kontami. MOŻNA JE PRÓBOWAĆ ZA DARMO przez 10 dni – Więcej o narzędziach