Zaznacz stronę

Co to są reklamy w wyszukiwarce Google?

Każdy Polak praktycznie korzysta z Google nieważne czy na telefonie czy na komputerze jak mamy jakieś pytanie to szukamy odpowiedzi w tej wyszukiwarce. W większości przypadków w wynikach wyszukiwania na górze strony na pierwszych 3-4 pozycjach pojawiają się reklamy tekstowe oznaczone symbolem „Ad” To właśnie są reklamy w wyszukiwarce. Google posiada również sieć reklamową czyli inne miejsca w internecie gdzie może wyświetlać reklamy (na stronach zrzeszonych w sieci, w Youtube, w Gmailu)

Jak można zamówić taką reklamę tekstową w sieci wyszukiwania?

Można samodzielnie otworzyć konto Google Ads. Utworzenie i używanie jest darmowe. Potrzebny jest jedynie e-mail (optymalnie Gmail który będzie spinał wszystkie nasze biznesowe usługi Google) oraz strona (URL) na który będziemy odsyłali klientów z reklamy.
Jeśli nie chcecie się uczyć tego procesu warto skorzystać z pomocy specjalisty, można zwrócić się do agencji. Najlepiej znaleźć kogoś kto jest specjalistą ale jednocześnie jest gotowy dopasować się do waszej sytuacji. Jeśli firma jest mała i budżety nieduże udział obsługi reklamy na poziomie 400 zł (tyle kosztuje to w agencjach) miesięcznie może być kosztem nie do udźwignięcia. Trzeba pamiętać ze to tylko koszt obsługi i trzeba doliczyć koszt budżetu jaki chcemy wydać na reklamy. Z niektórymi specjalistami można umówić się na utworzenie kampanii Google Ads, ustawienie reklam i zrobienie szkolenia tak żeby po pierwszych 2 miesiącach móc samemu dokonywać pewnych zmian czy też włączyć lub wyłączyć kampanię. Mamy w efekcie skuteczna reklama w wyszukiwarce Google. Wtedy korzystamy z pomocy tylko kiedy jest nam niezbędna.

Ile kosztuje kampania w wyszukiwarce?

Na koszty kampanii o ile nie wykonujemy jej sami składa się koszt obsługi jaki płacimy specjaliście lub agencji reklamowej oraz budżet reklamowy jaki przeznaczamy na nasze reklamy.
Plusem reklam w wyszukiwarce jest to, że można zaczynać z naprawdę niewielkim budżetem np. 300 – 500 zł miesięcznie i można pilnować aby nie przekroczyć tych wydatków.
Koszt naszej reklamy czyli w przypadku reklam tekstowych w wyszukiwarce najczęściej koszt jaki płacimy za kliknięcie w reklamę zależy w dużym stopniu dla jakich zwrotów (słów kluczowych) chcemy wyświetlać reklamę i czy jest dla nich duża konkurencja, która jest gotowa płacić więcej od nas. Zawsze można znaleźć jakieś kreatywne rozwiązanie takiej sytuacji albo ograniczać reklamy tylko do pewnych bardzo konkretnie określonych zwrotów.

Czy mogę sam otworzyć konto Google Ads?

Tak jak najbardziej otwieranie i używanie konta Goolge Ads jest bezpłatne potrzebny jest tylko adres e-mail i strona internetowa gdzie będziemy odsyłać osoby klikające w reklamy.

Jak zaczynasz Google Ads otwiera Ci uproszczone konto nie pozwalające na korzystanie z wszystkich możliwych ustawień kampanii. Najlepiej skorzystać z pomocy specjalisty. Pisz do nas info@reklama-internecie.pl Można zamówić utworzenie kampanii i jej ustawienie przez 2 miesiące a potem szkolenie żeby samodzielnie obsługiwać reklamy w wyszukiwarce Googole Ads

Jakie są w ogóle dostępne formy reklamy w Google Ads?

Reklamy tekstowe – Reklamy w wyszukiwarce Google
Reklamy graficzne – Reklamy wiążące obraz z tekstem lub tylko wizualne (banery graficzne) można pokazywać w sieci reklamowej Google
Reklamy wideo – można pokazywać w sieci reklamowej Google i w transmisjach Youtube oraz na stronach discovery.

Reklamy produktowe – w Zakupach Google

Formy rozliczenia za reklamę w Google Ads:

To jak i za co płacisz zależy od twoich wyborów. Tworząc kampanię reklamową w Google Ads wybierasz cel jaki chcesz osiągnąć oraz strategię ustalania stawek.

CPC (cost per click), czyli koszt za kliknięcie. CPC to model rozliczenia Google Ads, w którym płacisz za pojedyncze kliknięcie. Ustawiasz w panelu maksymalny koszt kliknięcia dla grup reklam (lub słów kluczowych w sieci wyszukiwania). Rzeczywisty koszt kliknięcia zależy od stawek konkurencyjnych reklam oraz wyniku jakości naszych reklam. Koszt kliknięcia jest najczęściej niższy od ustawionego przez Ciebie maksymalnego CPC i wyniesie minimum wymagane do przelicytowania konkurencyjnej reklamy.

Przykład:

Jeśli ustawisz na reklamę swojej firmy (A) stawkę CPC na 6 zł, a inna firma (B) ustawi na 5 zł, to jeżeli jakość Waszych reklam jest podobna, reklama Twojej firmy będzie się wyświetlała wyżej w wynikach reklam.

eCPC – czyli ulepszone CPC. Dzięki tej strategii ustalania stawek możesz dostosować koszt stawek CPC, żeby zwiększyć prawdopodobieństwo wystąpienia konwersji na koncie. Stawki za kliknięcie są obniżane lub podnoszone w zależności od szansy na wystąpienie konwersji. eCPC łączy samodzielne ustawianie stawek ze strategią inteligentnego ich określania. Korzysta z wielu sygnałów dostępnych z poziomu algorytmów Google oraz uwzględnia Twoje ustawienia kampanii.

CPA cost per action, czyli koszt wykonania akcji (konwersji). CPA jest inteligentną strategią ustalania stawek w Google Ads, w której określasz maksymalny koszt jaki jesteś w stanie przeznaczyć, żeby uzyskać konwersje. Aby strategia mogła skutecznie działać, musisz mieć poprawnie skonfigurowane konwersje oraz ich śledzenie i zapewnić wcześniej ich odpowiednią minimalną wymaganą ilość. Im więcej danych i im są dokładniejsze, tym skuteczniej działa strategia.

vCPM (cost per mille), czyli koszt za tysiąc widocznych wyświetleń. Gdy ustalisz stawkę vCPM, płacisz za 1000 wyświetleń reklamy Ads. Opłata jest naliczana wtedy, gdy reklama była widoczna przez przynajmniej 1sec w minimum 50%. Ta strategia ustalania stawek jest dostępna tylko w sieci reklamowej, nie można z niej skorzystać w sieci wyszukiwania. Rozliczenie vCPM jest rekomendowane szczególnie dla reklamodawców, którym zależy na zwiększeniu zasięgu reklam.

 

CPV (cost per view), czyli koszt obejrzenia filmu reklamowego. Płacisz tylko za obejrzenie przez użytkowników filmu, który reklamujesz. W przypadku reklam In-Stream zapłacisz wtedy, gdy użytkownik obejrzy 30 sekund filmu lub obejrzy film do końca, jeśli jest krótszy. Opłata zostanie będzie naliczona także wtedy, gdy użytkownik wejdzie w interakcję z materiałem wideo.

ROAS (return on ad spend), czyli zwrot z nakładów na reklamę. Jest to inteligentna strategia ustalania stawek w Google Ads, która automatycznie dopasowuje stawki w czasie aukcji. Maksymalny koszt kliknięcia jest optymalizowany w celu uzyskania określonego ROAS. Minimalnie kampania reklamowa musi zarejestrować 20 konwersji w ostatnich 45 dniach. Im więcej masz konwersji, tym więcej masz danych niezbędnych do poprawnego działania strategii ROAS

Jak można się rozliczać za reklamy w Google?

W ustawieniach konta wybierasz czy chcesz wykonywać przedpłaty na konto i z tej kwoty realizować reklamy czy chcesz dopiąć kartę płatniczą i zezwalasz na ściąganie płatności za reklamy z tej karty. Nie musisz się obawiać masz indywidualne konto wiec jeśli wpłacasz pieniądze to nie przepadną a jeśli płacisz kartą to twoje płatności są bezpieczne.

Dowiedz się za ile możesz zrealizować kampanie w wyszukiwarce u nas

Każdą kampanię możemy wycenić indywidualnie ale jeśli chcesz mieć ogólne pojęcie o cenach wejdź na tą stronę.