Jaki element ma największy wpływ na naturalne pozycjonowanie stron internetowych.
Jak poprawić naturalne pozycjonowanie strony. Przepis co zrobić aby nasza strona internetowa znajdowała się na najwyższych miejscach wyników wyszukiwania Google niewiele inwestując. Jest jeden element, który ma kolosalne znaczenie już teraz a w przyszłości będzie jeszcze ważniejszy.
Okazuje się, że hasło „reklama w internecie” jest wyszukiwane w Google średnio 1300 razy miesięcznie. Znacznie mniejszym zainteresowaniem cieszy się hasło „reklama w internecie za darmo” (tylko 50 razy miesięcznie) co oznacza, że właściciele stron są realistami i czują, że niewiele można uzyskać nic nie inwestując. Jest to prawda ale nie oznacza to konieczności inwestycji finansowych.
Można promować firmę w internecie za darmo inwestując w to swoją pracę. Mowa o pozycjonowaniu naturalnym stron internetowych.
Jaki element wpływa najbardziej na naturalne pozycjonowanie stron internetowych? W co inwestować swoją pracę aby teraz i w przyszłości nasza strona internetowa osiągała najlepsze wyniki w wynikach wyszukiwania Google?
Najważniejsze to pracować nad zawartością strony internetowej. Skupić się na tworzeniu oryginalnych i przydatnych innym treści.
We wrześniu 2014 roku kolejny algorytm Google Panda 4.1 wycelował w niskiej jakości kontent stron internetowych potwierdzając raz jeszcze, że ocena treści strony internetowej wpływa coraz mocniej na wyniki wyszukiwania i ma znaczny wpływ na naturalne pozycjonowanie stron internetowych.
Czego unikać przy tworzeniu treści aby poprawiać naturalne pozycjonowanie strony internetowej:
Google ściśle strzeże sekretów swojego algorytmu ale z tego co wiadomo o Pandzie historycznie oraz z wypowiedzi reprezentantów Google społeczność marketingu internetowego wysnuła już kilka konkretnych wniosków dotyczących oceny treści:
- Panda szuka i wykrywa “cienki” kontent na stronach a zwłaszcza reaguje na brak wartościowego kontentu
- Panda szuka i wykrywa zduplikowane treści szczególnie gdy strona zawiera ich dużą objętość
- Panda szuka i wykrywa automatycznie generowany kontent
Treść jest najważniejsza!
Niezależnie od dziedziny jakiej dotyczy strona warto dbać o wartościowy, oryginalny, użyteczny i pełen wyselekcjonowanych dla danej strony słów kluczowych kontent.
Jakie znaczenie dla pozycji strony internetowej ma wprowadzanie unikalnych treści:
- polepsza jej ocenę przez wyszukiwarki
- może mieć znaczący wpływ na zwiększenie ruchu na stronie (zwiększenie szans przyciągnięcia użytkowników szukających konkretnych treści poprzez większą ilość wyświetlanych linków do naszej strony w odpowiedzi na zapytanie w wyszukiwarce)
- zwiększa szanse na wykorzystanie treści strony w innych publikacjach na innych stronach np. cytaty w blogach, odnośniki na facebooku itp. czyli buduje ilość wartościowych linków do naszej strony.
Z czego powinna składać się dobra treść strony aby przynosiła jak najwięcej korzyści w naturalnym pozycjonowaniu strony:
- Różne formaty treści: tekst, obraz, film, dźwięk. Każdy z nich stanowi unikalną okazję aby dla wybranych słów kluczowych stać się widocznym. Optymalnym było by wykorzystanie wszystkich naraz.
- Każdy z formatów musi zawierać:
- Unikalną treść – tzn. stworzoną celowo dla tej strony a nie kopię znak w znak istniejących już w sieci treści
- wartościową treść (wartościową to nie znaczy encyklopedyczną, dla miłośników humoru najbardziej wartościowy będzie dobry dowcip na temat)
- treść zawierającą odpowiednią porcję dobrze dla danej strony dobranych słów kluczowych
Uwaga! Posiadanie doskonale przygotowanych na stronę treści nie zagwarantuje sukcesu w naturalnym pozycjonowaniu strony jeśli jej budowa nie jest przyjazna wyszukiwarkom. Jeśli np. strona nie jest widoczna dla robotów wyszukiwarek lub zawiera podstawowe błędy programowania czy formatu nasze wysiłki pracy nad treścią spełzną na niczym. Warto też sprawdzić czy nasza strona internetowa jest przystosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych (od kwietnia 2015 roku ma to duże znaczenie dla oceny strony przez Google).
Jeśli nie jesteś pewny czy wszystko ze stroną jest dobrze warto zrobić audyt strony aby przekonać się czy spełnia oczekiwania wyszukiwarek. To inwestycja w przyszłość naszej strony. Nie jest to duży koszt a zwróci się na pewno w czasie poprzez poprawę wyników naturalnego pozycjonowania.
Skąd brać pomysły na wartościowe treści, które służą naturalnemu pozycjonowaniu strony?
Jeśli prowadzicie jakąś firmę na pewno jesteście fachowcami w swojej dziedzinie. Niezależnie od rodzaju działalności znacie się na tym co robicie. Podzielcie się swoją wiedzą. Nie ukrywajcie tego co wiecie. Mam zdradzać tajemnice zawodowe?! Oburzają się moi klienci na taką radę. Nie bójcie się podzielić swoją wiedzą, nie spowoduje to spadku liczby osób zainteresowanych waszymi usługami czy produktami. Przykład: Właściciel sklepu i serwisu rowerów zamieszcza na swojej stronie porady jak dbać o rower i instrukcje jak samodzielnie konserwować np. łańcuch, naprawić dziurawe koło itp. Nie oznacza to że osoby, które przeczytają na jego stronie porady zaraz zaczną samodzielnie wykonywać te czynności. Uwierzcie mi, nawet wiedząc wszystko na ten temat, mając odpowiednie narzędzia i praktykę nie będzie im się chciało albo nie będą miały czasu na zajmowanie się tym samodzielnie. Będą wolały oddać swój sprzęt w ręce fachowca a w tym czasie zajmować się swoją pracą albo odpoczynkiem. Inny przykład: wiedza jak zrobić czy naprawić buty nie spowoduje automatycznie chęci wykonania wszystkich par dla siebie i rodziny samodzielnie. Fachowe porady na waszej stronie internetowej spowodują, że w oczach osób odwiedzających waszą stronę będziecie postrzegani jako specjaliści w swojej dziedzinie. W „oczach” robotów wyszukiwarek oryginalne, użyteczne, pełne wyselekcjonowanych słów kluczowych treści spowodują lepszą ocenę i poprawę naturalnego pozycjonowanie strony.
Warto poświęcić nieco czasu na tworzenie wartościowych treści na stronę internetową będzie to procentować latami w coraz wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania dla wybranych słów kluczowych oraz w większym ruchu na stronie.