Zaznacz stronę

Jak znaleźć temat dla kanału Youtube żeby później zarabiać?. Jak wybrać swoją niszę na Youtube?

Znaczenie wyboru niszy

Jak wybrać tematykę kanału Youtube, jak znaleźć swoją niszę, to podstawa rozpoczęcia działalności w YouTube. Aby dostarczyć odbiorcom odpowiednią treść wideo, musisz najpierw wiedzieć, kto jest twoją publicznością. Nie możesz po prostu przesyłać losowych filmów i mieć nadzieję, że trafisz w oczekiwania. Każde wideo musi mieć cel i przeznaczenie. Trzeba wiedzieć co jest popularne i poszukiwane aby zdobyć odbiorców.

Jak wybrać najlepszą niszę dla swojego kanału YouTube

Wiele osób już wie, jaka będzie ich nisza, podejmując decyzję o założeniu kanału YouTube, ponieważ chcą skoncentrować się na tym, co zwykle robią i w czym dobrze się czują. Na przykład, jeśli jesteś artystą, wiesz, że chcesz, aby Twój kanał był poświęcony sztuce. Jeśli masz umiejętności Photoshop, wiesz, że chcesz nauczyć ludzi, jak korzystać z Photoshopa.

Ale może chcesz założyć kanał na YouTube, ponieważ podoba ci się pomysł robienia filmów i chciałbyś żyć życiem YouTubera. Lub chcesz zarabiać na YouTube. Jeśli nie masz jeszcze na myśli konkretnego tematu, dam ci kilka punktów do rozważenia przy podejmowaniu decyzji o tym o czym filmy powinieneś robić.

PASJA

Czy ten temat naprawdę Cię fascynuje?

Z wielu powodów pasja do tematu, na który się wybierasz, jest niezwykle ważna.

Będziesz musiał wymyślać treści regularnie przez długi czas (przynajmniej lata). Jeśli nie podoba ci się ten temat, bardzo trudno będzie poradzić sobie z chwilami, gdy jesteś zmęczony, pozbawiony pomysłów i sfrustrowany.

Łatwo się nudzisz, jeśli nie interesujesz się tym tematem, a Twój kanał YouTube będzie wyglądał jak seria przypadkowych filmików

Ludzie odczuwają emocje. Czy kiedykolwiek słyszałeś, że ktoś mówi z prawdziwą pasją? Czy entuzjazm nie sprawił, że poczułeś większą ochotę na pomysł, który przedstawił? Jestem pewien, że już przez to przeszedłeś. Mówienie z autentycznym entuzjazmem jest magnesem, który przyciąga zainteresowanie innych.

POPYT

Czy istnieje zapotrzebowanie na tematy, które zamierzasz omówić?

Jeśli zastanawiasz się nad poradami jak dbać o jednorożca, ale nikt ich nie szuka, nie będzie odbiorców, którzy mogliby oglądać Twoje filmy.

Jest to przede wszystkim ważne, jeśli chcesz zarabiać pieniądze na YouTube, zamiast dzielić się po prostu swoimi hobby z całym światem. Jeśli masz coś, czym chcesz się pochwalić, nie przejmuj się popytem – po prostu pokazuj swoje umiejętności i spraw, aby ludzie to docenili! Jeśli zrobisz coś niesamowitego, sam stworzysz popyt.

Zbadaj rynek i sprawdź, czy ludzie poszukują tematów, o których myślałeś.

Za pomocą Planera słów kluczowych Google AdWords można zorientować się, ile wyszukiwań jest miesięcznie dla określonych zapytań. Możesz założyć darmowe konto i tam dodać słowa kluczowe. Narzędzie pokaże średnią liczbę miesięcznych wyszukiwań i poziomy konkurencji.

Jest też wiele innych narzędzi do wyszukiwania statystyk kanału Youtube. Możesz się o nich dowiedzieć z filmu na moim kanale „Jak otworzyć kanał na youtbe”

KONKURENCJA

Jak ciężko będzie ci zostać zauważonym na Youtube?

Odpowiedź znajdziesz, sprawdzając, ile YouTuberów jest aktywnych w niszy. Jeśli temat jest przesycony, ciężko będzie ci stać się odnoszącym sukcesy YouTuberem w tej niszy. Wystarczy, że sam wyszukasz wymyślone przez siebie słowa kluczowe i zobaczysz ile filmów na dany temat zostało nakręcone oraz jaką mają przeciętnie oglądalność.

Jeśli nie zastanawiasz się nad konkretnym tematem, kiedy decydujesz się na rozpoczęcie działalności w YouTube, masz większą swobodę w wyborze niszy. Możesz znaleźć wielką niszę o dużym popycie i małej konkurencji i tam zacząć działać

Ale jeśli korzystasz z YouTube w ramach strategii marketingu treści lub już wiesz, na jakie tematy chcesz robić filmy, nie panikuj, jeśli ta nisza jest bardzo konkurencyjna. Zaczniesz od kierowania słów kluczowych o niskiej konkurencji i zdobędziesz przewagę. Będzie trudniejsze, ale nie niemożliwe. Są też oczywiście sposoby aby pomóc swojemu kanałowi i filmom przebić się przez konkurentów. Tak, mowa o kupowaniu wyświetleń, polubień, komentarzy i subskrybentów kanału. Na ten temat dowiesz się więcej Jak wypromować kanał Youtube

Możesz też od razu zamówić i kupić wyświetlenia, lajki i komentarze oraz subskrypcje – KUP WYŚWIETLENIA, LAJKI, SUBY NA YOUTUBE

PRZYJRZYJ SIĘ KONKURENCJI W SWOJEJ NISZY

Spójrz na innych YouTuberów w niszy

Jakie treści dostarczają?

Dlaczego ludzie je oglądają?

Jak utrzymują zaangażowanie odbiorców?

Przeczytaj komentarze i sprawdź, czy widzowie sugerują ulepszenia i wymagają więcej wglądu, a następnie zadaj sobie pytanie:

Co mogę dodać do tematu?

Jak mogę przedstawić tematy z innej perspektywy?

Jak mogę zwiększyć wartość dla widzów?

Musisz zobaczyć wady na rynku i wykorzystać je jako swoją przewagę. Wprowadź na rynek coś wartościowego i jakościowego, a zaangażowanie ludzi nadejdzie.

Wymyśl nowe podejście do tematu. Musisz być wyjątkowy i autentyczny, aby wyróżniać się z tłumu.

WYBÓR JĘZYKA FILMÓW

Język publikacji ma znaczenie. Jeśli nie chcesz się ograniczać tylko do 40 milionów Polaków rozważ publikacje w innych językach. Jeśli w nich nie mówisz to przynajmniej zastosuj w swoich filmach tłumaczenia. W ten sposób możesz zyskać większą publiczność i oglądalność.

NAJPOPULARNIEJSZE NISZE NA YOUTUBE

Oto najpopularniejsze i najbardziej dochodowe nisze na YouTube, jeśli potrzebujesz pomysłów na treści na kanale YouTube:

Filmy techniczne

Gry

Recenzje produktu

Poradniki

Filmy opowiadające historie

Vlogi

Jedzenie

Moda

Uroda

Utrata masy ciała i zdrowy tryb życia

Podróże

Zwierzęta

Jak to zrobić

Humor

Mam nadzieję, że dzięki tym radom lepiej zrozumiesz, jak wybrać odpowiednią niszę dla swojego kanału YouTube.

KUP WYŚWIETLENIA POLUBIENIA SUBSKRYPCJE NA YOUTUBE

%d bloggers like this: