Co powinieneś wiedzieć żeby skutecznie pokazać swoją firmę w internecie. Jak zdobywać klientów w internecie, od czego zacząć i jak nie płacić wiele. Przewodnik dla małej i średniej firmy w świecie internetu.

Pierwsze pytanie jakie trzeba sobie zadać to to kto jest klientem naszej firmy. Czy jest to osoba prywatna czy też naszymi klientami są inne firmy.

 

Czy strona internetowa jest niezbędna?

Jeśli twoja firma to punkt usługowy (salon kosmetyczny, fryzjerski, bar szybkiej obsługi, naprawa lodówek…) albo sklep, jeden lub kilka punktów gdzie klienci przychodzą kupić produkty lub usługi to strona internetowa nie jest niezbędna. Wystarczy wizytówka firmy na mapach Google. Jest ona darmowa, można firmę wprowadzić na mapę Google samodzielnie. Tych, którzy chcą to zrobić zapraszam na kurs który prowadzi krok po kroku i pokazuje również jak administrować danymi https://agata-eigner-szkolenia.thinkific.com/courses/firma-na-mapach-google/. Jeśli nasza firma jest już zaznaczona na mapach to z kursu dowiesz się jak zgłosić, że jesteś właścicielem firmy i przejąć administrację tych danych. Na wizytówce Google są podstawowe dane kontaktowe, telefon, adres. Jak widać strona www nie jest niezbędna. Można mieć stronę internetową w uproszczonej formie tak aby kosztowała nas jak najmniej. Można np. wykupić niedrogi hosting i skorzystać z darmowego szablonu WordPress aby samodzielnie stworzyć własną prostą stronę.

Pomocna będzie strona na Facebooku – to też jest za darmo.

Warto dowiedzieć się więcej jak używać skutecznie strony firmowej na Facebooku aby przynosiła nam najwięcej kontaktów i potencjalnych klientów. Trzeba też prowadzić stronę aktywnie, dodawać regularnie nowe wpisy.

Przydatne są strony firmy na mediach społecznościowych ale tylko wtedy gdy będziesz je aktywnie prowadzić i chociaż od czasu do czasu ogłaszać tam coś interesującego. Najbardziej popularny oczywiście jest Facebook ale jeśli masz produkty czy usługi,  które można pokazywać za pomocą zdjęć  zdecydowanie głosuję na  Instagram i Pinterest. Twitter jest do szybkiej podającej aktualności komunikacji. Stronę firmową w Google+ masz jak tylko zaznaczasz swoją firmę na mapach Google. Mimo iż Google+ jest mniej popularny w Polsce niż Facebook warto używać go to pokazywania swojej firmy.

 

Jeśli chcesz opowiedzieć szerzej o swoich produktach i usługach przyda się większa, rozbudowana strona internetowa. Jakie jest absolutne minimum wymagań dla dobrze zbudowanej strony internetowej możesz zobaczyć pod tym linkiem

Dobrym pomysłem jest prowadzenie bloga o tym co robisz. Blog może być częścią twojej strony internetowej i wtedy przydaje się do jej pozycjonowania (umieszczanie regularnie nowych dobrze opracowanych treści na stronie pomaga w pozycjonowaniu w wynikach wyszukiwania). Aby zamieścić blog w obrębie strony internetowej i móc go łatwo prowadzić strona musi oferować system zarządzania treścią (CMS – Content Management System). I tu znowu polecam WordPress jako sprawdzoną technologię opensource. Strony zbudowane w WordPress są łatwo edytowalne i co za tym idzie automatycznie umożliwiają prowadzenie bloga w obrębie własnej strony internetowej.

Blog może też istnieć niezależnie nawet jeśli nie mamy strony internetowej. Można go za darmo założyć i prowadzić na stronie https://wordpress.com/  

Jeśli masz sklep internetowy to zwykle jest on jednocześnie stroną internetową twojej firmy ale jeśli masz też stacjonarny punkt sprzedaży to pamiętaj o zaznaczeniu firmy ma mapie Google. Profile społecznościowe j.w.

Jeśli twoimi klientami są firmy a nie indywidualni odbiorcy to strona internetowa jest podstawą. Musi świadczyć o nowoczesności, solidności i jakości twojej firmy. Zaznaczenie firmy na mapach Google się przyda choćby  ze względu na ułatwienie innym odnalezienia siedziby twojej firmy. Używanie strony w mediach społecznościowych zależy od tego w jakiej branży działasz, czy możesz dzięki nim komunikować się z innymi firmami twoimi potencjalnymi partnerami w interesach.

Jeśli masz wolny zawód, jesteś specjalistą, świadczysz usługi dla innych firm najważniejszy będzie poza własną choćby najprostsza stroną internetową profil na LinkedIn. Używanie Facebooka, Google+ Instagram i reszty mediów społecznościowych będzie zależeć od tego w jakiej branży działasz i na którym z tych mediów możesz znaleźć swoich potencjalnych klientów.

Youtube postanowiłam opisać osobno ponieważ jest szalenie ważnym i niedocenianym w Polsce kanałem społecznościowym do promocji małego i średniego biznesu.

W dobie telefonów komórkowych umożliwiających kręcenie filmów nawet wysokiej rozdzielczości każdy, absolutnie każdy może uruchomić dla swojej firmy kanał Youtube. Można tam zamieszczać filmy instruktarzowe, filmy pokazujące produkty, siebie przy pracy, wypowiedzi klientów. Filmiki te można też wykorzystywać na Facebooku. Youtube to znakomity darmowy kanał promocji firmy i produktu. Jest wiele narzędzi w internecie, które pomogą obrobić filmiki, darmowe np. Windows Movie Maker, VirtualDub. Można też używać aplikacji na telefon jak np. Inshot Video lub Legend.

Youtube to idealne miejsce dla każdego co ma coś interesującego do pokazania i powiedzenia szczególnie jeśli twoja firma może się podzielić wiedzą z innymi.

 

Jakie jest absolutne minimum wymagań do strony internetowej? Zobacz cały wpis

Jak i gdzie utworzyć reklamę w internecie, jak pokazać firmę żeby uzyskać maksimum efektu przy minimalnych wydatkach. Przeczytaj cały wpis 

Summary
Pokaż skutecznie firmę w internecie
Article Name
Pokaż skutecznie firmę w internecie
Description
Co powinieneś wiedzieć żeby skutecznie pokazać swoją firmę w internecie. Jak zdobywać klientów w internecie, od czego zacząć i jak nie płacić wiele. Przewodnik dla małej i średniej firmy w świecie internetu.
Author
Publisher Name
Reklama-Internecie.pl
Publisher Logo
%d bloggers like this: