Jak pokazać firmę w internecie. Od czego zacząć. Co musi mieć każda nawet mała firma żeby być skutecznie widoczna.  Wszystko zależy oczywiści e od tego w jakiej działa branży i kto jest jej klientem (bezpośredni odbiorcy czy klienci biznesowi)

Zacznijmy od podstaw

Strona internetowa – czy jest absolutnie konieczna?

  • Jeśli prowadzisz tylko małą pasmanterię, kiosk z koralikami, punkt naprawy zegarków to niekoniecznie.  Wystarczy wtedy wizytówka na mapie Google z podstawowymi informacjami kontaktowymi i godzinami otwarcia (co daje równocześnie stronę Google+)  i  strona firmy na Facebooku. Obie te rzeczy można uruchomić za darmo i używać bez opłat. Warto jednak wiedzieć jak to zrobić, jak ustawić pewne parametry, żeby były jak najbardziej skuteczne.
  • Jeśli masz większy asortyment produktów i usług np. prowadzisz salon kosmetyczny, przychodnię weterynaryjną, salon optyczny, restaurację, naprawiasz samochody, masz sklep z narzędziami, ubrankami dziecięcymi, lampami czy kafelkami potrzebujesz poinformować szerzej swoich potencjalnych klientów o tym co mogą u Ciebie kupić czy załatwić. Przyda się wtedy strona internetowa dzięki, której będziesz mógł pokazać jakie produkty i usługi oferujesz, dlaczego są lepsze od innych, poinformować o godzinach otwarcia i podać kontakt do firmy. Niezbędna jest też  wizytówka na mapach Google (to darmowa nieustająca reklama). Przydatne są strony firmy na mediach społecznościowych ale tylko wtedy gdy będziesz je aktywnie prowadzić i chociaż od czasu do czasu ogłaszać tam coś interesującego. Najbardziej popularny oczywiście jest Facebook ale jeśli masz produkty czy usługi,  które można pokazywać za pomocą zdjęć  zdecydowanie głosuję na  Instagram i Pinterest. Twitter jest do szybkiej podającej aktualności komunikacji. Stronę firmową w Google+ masz jak tylko zaznaczasz swoją firmę na mapach Google. Mimo iż Google+ jest mniej popularny w Polsce niż Facebook warto używać go to pokazywania swojej firmy.
  • Jeśli masz sklep internetowy to zwykle jest on jednocześnie stroną internetową twojej firmy ale jeśli masz też stacjonarny punkt sprzedaży to pamiętaj o zaznaczeniu firmy ma mapie Google. Profile społecznościowe j.w.
  • jeśli twoimi klientami są firmy a nie indywidualni odbiorcy to strona internetowa jest podstawą. Musi świadczyć o nowoczesności, solidności i jakości twojej firmy. Zaznaczenie firmy na mapach Google się przyda choćby  ze względu na ułatwienie innym odnalezienia siedziby twojej firmy. Używanie strony w mediach społecznościowych zależy od tego w jakiej branży działasz, czy możesz dzięki nim komunikować się z innymi firmami twoimi potencjalnymi partnerami w interesach.
  • jeśli masz wolny zawód, jesteś specjalistą, świadczysz usługi dla innych firm najważniejszy będzie poza własną choćby najprostsza stroną internetową profil na LinkedIn. Używanie Facebooka, Google+ Instagram i reszty mediów społecznościowych będzie zależeć od tego w jakiej branży działasz i na którym z tych mediów możesz znaleźć swoich potencjalnych klientów.

Jak pokazać firmę w internecie – w skrócie najważniejsze elementy widać na poniższych infografikach

[Best_Wordpress_Gallery id=”11″ gal_title=”Jak pokazać firmę w internecie”]

A co z Youtube. Czy warto tam pokazać małą firmę?

Idealne miejsce dla każdego co ma coś interesującego do pokazania i powiedzenia szczególnie jeśli twoja firma może się podzielić wiedzą z innymi.

 

Jakie jest absolutne minimum wymagań do strony internetowej? Zobacz cały wpis

%d bloggers like this: