Co zrobić aby moja strona była pierwsza w Google

Aby strona była pierwsza w wynikach wyszukiwania Google:

  1. Wybrać słowa kluczowe, dla których strona ma być pierwsza w wynikach wyszukiwania.
  2. Przeprowadzić optymalizację techniczną strony oraz treści i obrazów dla wybranych słów kluczowych.
  3. Upewnić się, że Google indeksuje naszą stronę używając Search Console
  4. Postarać się o ruch na stronę internetową wykorzystując dobre odpowiednio zbudowane i pochodzące ze stron z dużym autorytetem linki zewnętrzne oraz media społecznościowe
  5. Utworzyć specjalne elementy strony związane wyłącznie z wybranymi słowami kluczowymi
  6. Aktualizować treści, dodawać nowe różnorodne i wartościowe dla użytkowników elementy związane ze słowami kluczowymi.
  7. Jeśli mamy lokalną firmę najłatwiejszym sposobem jest zaistnieć w lokalnych wynikach wyszukiwania dzięki obecności wizytówki na mapie Google. Przeczytaj więcej – Jak tanio reklamować firmę w internecie
  8. Uzbroić się w cierpliwość

 

Wybrać słowa kluczowe, dla których strona ma być pierwsza w wynikach wyszukiwania.

Nie wystarczy intuicja i decyzja chcę być widoczny dla”xxxx”. Czasem te według nas oczywiste słowa kluczowe wcale nie są najlepsze dla pozyskania ruchu do naszej strony i klientów dla naszego biznesu. Warto sprawdzić jaki jest potencjał wyszukiwania danego słowa kluczowego (ile razy w miesiącu jest wyszukiwane) w tym obszarze, który nas interesuje np. jeśli obsługujemy klientów tylko z okolicy czy z danego województwa nie ma sensu sprawdzać tych danych dla całej Polski. Ważne jest też jaka jest konkurencja do tego słowa kluczowego czyli jak trudno będzie nam się tam przebić. Można to zrobić za pomocą Google Keyword Planer (jeśli posiada się konto Google Adwords).

Optymalizacja strony internetowej:

  1. Skoncentruj się na poprawie wygody użytkownika na twojej stronie. Google przeprowadza 500 zmian algorytmów rocznie wszystkie są nakierowane na dostarczenie użytkownikowi jak najlepszej odpowiedzi na zadane wyszukiwarce pytanie i pokazanie stron, które nie tylko dostarczają wysokiej jakości treść ale zapewniają jak największy komfort użytkowania.
  2. Strona musi być responsywna przygotowana na urządzenia mobilne. Dbaj o szybkość ładowania strony to ważny czynnik wpływający na komfort użytkowania i jest oceniany przy pozycjonowaniu a wkrótce będzie jeszcze ważniejszy. Test przystosowania na mobilne i szybkości strony od Google
  3. Architektura informacji na twojej stronie musi być logiczna, tak samo struktura linków wewnętrznych.
  4. Jeśli to możliwe używaj https zamiast http. Postaraj się o certyfikat to nie kosztuje dużo.
  5. Unikaj brzydkich URL, powinny zawierać słowa kluczowe, być zrozumiałe dla człowieka bez dziwnych znaczków, nie używaj „_” tylko „-„.
  6. Optymalizuj długość i treść meta title (65 znaków) i meta describtion (150-160 znaków), używaj w nich słów kluczowych.
  7. Słowo kluczowe wprowadzaj na początku tytułu strony.
  8. Używaj modyfikatorów treści i dat by być lepiej widocznym dla wyszukiwani „długiego ogona”
  9. Tytuł tekstu musi być wpisany nagłówkiem <H1>, nie może być więcej niż jeden <H1> na stronie. Chcesz posłuchać co o tym mówił Matt Cutts, zobacz video [embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=GIn5qJKU8VM[/embedyt]
  10. Używaj obrazów, grafik, video. Zwiększają zainteresowanie tekstami, zmniejszają współczynnik odrzucenia strony.
  11. Optymalizuj nazwy i atrybuty Alt dla obrazów, upewnij się, że pliki nie są za duże dla internetu (istotne dla szybkości ładowania strony.
  12. Umieszczaj podtytuły w nagłówkach <H2> ale nie twórz ich zbyt wiele
  13. Upewnij się, że słowa kluczowe występują w pierwszym paragrafie, w pierwszych 100 słowach tekstu.
  14. Używaj synonimów słów kluczowych, nie tylko ich podstawowej formy. Google potrafi już rozpoznawać synonimy.
  15. Słowa kluczowe zamieszczaj w wartościowej dla użytkownika treści. W odpowiednim kontekście. Nie przekraczaj gęstości słów kluczowych 1,25%. Zobacz co mówi Mutt Cutts o nasyceniu słowami kluczowymi [embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=Rk4qgQdp2UA[/embedyt]
  16. Twórz interesujące i długie treści na stronie. Badania wskazują, że długie teksty (1200 1900 słów i więcej) mają większe szanse na pokazanie w wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie. Nie przesadzaj jednak, teksty muszą być wartościowe i utrzymać użytkownika na stronie
  17. Przy bardzo długich tekstach stosuj podział na rozdziały i linki do odpowiednich sekcji.
  18. Używaj linków do pokazania źródeł informacji na stronie, szczególnie jeśli są to uznane strony o dużym autorytecie, to pozwala Google lepiej ocenić treści na twojej stronie
  19. Używaj linków wewnętrznych aby wskazać, które strony są bardziej wartościowe.
  20. Na końcu strony zaproś czytelników do działania, do zadawania pytań, podzielenia się artykułem w mediach społecznościowych.
  21. Postaraj się o linki zewnętrzne do strony ale tylko z wartościowych stron o dużym autorytecie. Linki zewnętrzne muszą pochodzić z pasującego do naszej strony kontekstu i mieć odpowiednią kotwicę żeby działać dobrze. Uwaga na niepewne źródła pochodzenia linków, mogą przynieść więcej szkody niż korzyści. Usuwanie złych linków to kosztowny i czasochłonny proces.

Pomocne źródła:

http://searchengineland.com/now-know-googles-top-three-search-ranking-factors-245882

https://ahrefs.com/blog/on-page-seo/

https://www.ama.org/publications/MarketingNews/Pages/seo-rules-2016.aspx

Upewnij się, że Google indeksuje stronę.

Dostarcz mu mapę strony  i sprawdź ile stron jest zaindeksowanych. Najłatwiej to zrobić używając Search Console.  Możesz też zobaczyć jakie w danej chwili linki do twojej strony może pokazywać Gogle wpisując w belkę przeglądarki internetowej „site:nazwastrony.pl” (zamiast nazwastrony.pl wpisz nazwę swojej strony internetowej)

Postaraj się o ruch na stronę internetową.

Postarać się o ruch na stronę internetową wykorzystując dobre odpowiednio zbudowane i pochodzące ze stron z dużym autorytetem linki zewnętrzne oraz media społecznościowe. Używanie mediów społecznościowych też powinno być przemyślane. Nie należy otwierać strony/konta wszędzie. Trzeba wybrać te media, które najlepiej pasują do charakteru naszej firmy, na których znajdziemy najwięcej naszych potencjalnych klientów. Jeśli już uruchomimy kanał społecznościowy to trzeba go używać regularnie i zapełniać interesującą treścią w zależności od medium różnie się waha zalecana proporcja treści bardziej rozrywkowych w stosunku do tych promujących firmę i jej produkty.

Jeśli masz pytania napisz info@reklama-internecie.pl

Jeśli chcesz zamówić optymalizację napisz info@reklama-internecie.pl

Summary
Co zrobić żeby moja strona była pierwsza w Google
Article Name
Co zrobić żeby moja strona była pierwsza w Google
Description
Podaję listę warunków, które trzeba spełnić aby mieć szansę walczyć o pozycję na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania dla wybranego słowa kluczowego.
Author
Publisher Name
Reklama-Internecie.pl
Publisher Logo
%d bloggers like this: