Co wydarzy się w 2017 roku w SEO – 5 SEO przepowiedni jak poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google w 2017 roku.

Najważniejsze czynniki mogące mieć wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania w nadchodzącym roku:

  1. AMP (Accelerated Mobile Pages). Nikt chyba nie ma wątpliwości, że żyjemy w świecie mobilnych urządzeń i narastającej potrzeby szybkiej informacji. W każdej prawie życiowej sytuacji gdy czegoś nie wiemy zwracamy się o pomoc do internetowej wyszukiwarki, najczęściej za pomocą naszego telefonu czy tabletu. Chcemy precyzyjnej odpowiedzi na nasze pytanie tu i teraz. Czas ładowania strony zaczyna być kluczowym czynnikiem przede wszystkim z powodu niecierpliwości użytkowników. Jeśli strona ładuje się zbyt długo szanse, że użytkownik ją porzuci i kliknie w inny link zanim zdąży się załadować rosną z każdą milisekundą. Dlatego właśnie Google stawia na AMP, oznacza te strony specjalnym symbolem „błyskawicy” i tworzy osobny indeks mobilny. Każdy komu zależy na pozycji strony w wynikach wyszukiwania i na odpowiednim ruchu na stronę powinien zadbać o szybkość ładowania strony na urządzeniach mobilnych albo poprzez optymalizację strony albo przez stworzenie jej odpowiednika na urządzenia mobilne.

  2. Content Delivery Networks. Najprościej mówiąc chodzi o sieć serwerów, które dostarczają daną stronę do użytkownika zależnie od jego lokalizacji. Szczególnie doceniane przez e-comerce w dużej skali i wydawców internetowych. Ich stosowanie skraca czas ładowania odpowiednich dla użytkownika treści i tym samym poprawia zaangażowanie użytkownika oraz współczynniki konwersji.

  3. Schema Markups. Ułatwia wyszukiwarkom zrozumienie zawartości strony. Umożliwia również wyświetlanie przez Google Rich Snippets (bogatych opisów w wynikach wyszukiwania) oraz szybkich odpowiedzi na pytania użytkownika na tzw pozycji „0”. Stosowanie schema markups staje się gorącym trendem pozwalającym stosującym je stronom na wyróżnienie się wśród konkurencji. Rich snippets i Quick answers pojawiają się na samej górze wyników wyszukiwania i zwykle dostarczają użytkownikom odpowiedzi na zadawane pytanie, czyli mają zdecydowanie większe szanse na pozyskanie ruchu niż inne pokazywane linki do stron.

  4. Wyszukiwanie głosowe i personalni asystenci jak Siri i OK Google. Wyszukiwanie tekstowe na urządzeniach mobilnych jest w zaniku. Dokładność rozpoznawania głosowego wpływa pozytywnie na popularność i skuteczność stosowania wyszukiwania głosowego. Rośnie liczba osób wyszukujących wyłącznie głosowo, zmienia się też struktura zadawanych pytań na znacznie dłuższe zwroty i pełne zdania. Zmiana sposobu zadawania pytań na bardziej konwersacyjny wpływa na wyniki wyszukiwania. Aby uzyskiwać lepsze rezultaty strony w wynikach wyszukiwania trzeba przystosować się do myślenia o wyszukiwaniu głosowym, optymalizować stronę dla bardziej konwersacyjnego sposobu zadawania pytań przez użytkowników.

  5. Machine Learning -systemy uczące się będą miały coraz większy wpływ na wyszukiwanie. Samo uczące się algorytmy pozwalają na zmiany w wynikach wyszukiwania w czasie rzeczywistym, na analizowanie i coraz lepsze dopasowywanie wyników wyszukiwania dla danego zapytania w danej chwili. Rank Brain, system uczący się, który Google zintegrował z algorytmem wyszukiwania interpretuje całą zawartość strony aby dostarczyć odpowiednie wyniki wyszukiwania. Nie skupia się na słowach kluczowych ale na całości informacji i jakości doświadczeń użytkownika na danej stornie. Nie ma wskazówek jak optymalizować strony dla Rankbrain i nie ma takiej potrzeby. Specjaliści SEO powinni się trzymać jedynej wytycznej jaka obowiązuje już od jakiegoś czasu: poprawić jakość doświadczeń użytkownika na stronie i dbać o wspaniały kontent. To powinno wystarczyć aby zadowolić Rankbrain.

 

SEO nie jest wróżeniem z fusów ale stosowaniem przemyślanych strategii na podstawie wiedzy i doświadczenia. Wymienione wyżej gorące trendy na rok 2017 pomogą zbudować plan uzyskania i zachowania najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania w roku 2017.

%d bloggers like this: