Ponad 1/3 uzytkowników instagrama ogląda historie codziennie.
Średni czas spędzany przez użytkowników instagrama na oglądaniu historii to 28 minut.
Historie na Instagramie zwiększają widoczność
Już tylko ten jeden powód wystarczy żeby używać historii. Za każdym razem, gdy publikujesz historię na swoim Instagramie, Twój profil pojawia się na górze ekranu, a przy pomocy algorytmu Instagram automatycznie pokazuje historie, na które użytkownicy reagują.
Jak publikować historie na Instagramie?
Przede wszystkim powinieneś regularnie publikować swoje historie, aby być na bieżąco w kanałach i zwiększyć swoje szanse na zobaczenie.
Wiem, że to zajmuje dużo czasu ale można sobie ułatwić pracę z historiami szykując je wszystkie np. na cały miesiąc wcześniej i umieszczając w kalendarzu do automatycznego postowania. TAK są takie narzędzia do automatycznego postowania na Instagramie np. na stronie https://ekonsult.pl . Można w tym narzędziu również ustawiać w kalendarzu do automatycznego postowania filmy. W historiach można dodawać te same znaczniki, które udostępnia Instagram na telefonie. Przy okazji można też zwiększać znacząco organiczny zasięg swoich postów przez regularne zdobywanie codziennie większej liczby obserwujących (więcej szczegółów na ten temat na tej stronie).
Wskazówka:
Instagram pozwala przeszukiwać historie według hashtag i lokalizacji, więc pamiętaj, aby oznaczyć swoje historie, aby jeszcze bardziej zwiększyć swój zasięg!
OFERTA SPECJALNA
WZROST KONTA NA INSTAGRAMIE
Zwiększaj systematycznie ilość obserwujących twoje konto na Instagramie
Nasz system pozwala w sposób naturalny budować szybciej konta na Instagramie, bez zwiększania swoich dotychczasowych działań, bez płacenia za reklamy jedynie poprzez znajdowanie właściwej dla Ciebie grupy docelowej i angażowanie jej w życie twojego konta.
Różnorodne treści historii na instagramie
Kolejną świetną rzeczą w historiach instagrama (Stories), która moim zdaniem jest super rozwojowa, jest to, że możesz być naprawdę kreatywny i publikować różne rodzaje treści. Historie umożliwiają ulepszanie treści za pomocą kolorów, naklejek, tekstu i filtrów. Od zdjęć, krótkich klipów wideo i bumerangów, możesz dosłownie tworzyć wszystkie rodzaje treści i zmieniać je na później. Można też łatwo treści przygotować w narzędziach do animacji czy edycji zdjęć takich jak np. https://canva.com
Historie na Instagramie to marketing… w czasie rzeczywistym
Ponieważ historie znikają po 24 godzinach, marki i firmy mogą wykorzystać to na swoją korzyść, promując produkt lub wydarzenie. A dzięki historiom nie musisz się martwić o publikowanie zbyt wielu treści i blokowanie kanałów użytkownika.
Jakie są wymiary zdjęć i filmów w historiach Instagrama
Zdjęcia powinny mieć wymiar 1080 x 1920 pixeli czyli proporcje 9:16
Wszystkie formaty obrazów w historiach na instagramie powinny być w formacie JPG lub PNG.
Maksymalny rozmiar obrazu to 30 MB.
Historie na Instagramie filmy wideo wymiary: 1080 x 1920 pixeli
Według Social Media Week około 70% filmów z Instagram Stories jest oglądanych bez dźwięku. To naprawdę ważne, aby upewnić się, że Twoje filmy wyświetlają właściwą wiadomość.
Wskazówki dotyczące rozmiarów i formatów filmów wideo w Instagram Historie
Reklama wideo Instagram historie (Stories) ma rozmiar 1080 x 1920 pikseli.
Właściwy współczynnik proporcji to 9:16.
Wszystkie formaty filmów powinny być MP4 lub MOV.
Maksymalny rozmiar wideo to 4 GB.
Musi mieć rozdzielczość co najmniej 720p.