O tym jak działa algorytm Youtube i jak zwiększyć swoje szanse na wyświetlenia organiczne filmów już było w artykule “Jak działa algorytm Youtube, jak mieć więcej wyświetleń w 2020r”.
Teraz zajmiemy się wyłącznie reklamą kanału i filmów na samym Youtube.
Żeby reklamować swój film w Youtube tzn pokazywać go w Youtube użytkownikom z wybranej grupy docelowej trzeba korzystać z konta Google Ads.
Takie konto może otworzyć każdy na stronie https://ads.google.com/ (uwaga warto być wtedy zalogowanym na gmailu tym samym który otwiera nasz kanał Youtube. Chodzi o to aby to było razem na jednym koncie Google)
Cele jakie można realizować reklamą w Youtube
– ruch w witrynie
– konwersje
– rozważenie zakupu produktu
– wzrost świadomości marki
Dostępne rodzaje reklam w Youtube:
– In Stream niemożliwa do pominięcia (Przedstawiaj cały przekaz reklamowy w maksymalnie 15-sekundowych reklamach In-Stream niemożliwych do pominięcia.)
– Out Stream (reklamy wideo na urządzenia mobilne, które docierają do klientów w witrynach partnerów Youtube)
– True View zachęcające do działania czyli dobre do zwiększania liczby konwersji, pozwalają na dodanie wezwań do działania, nakładek na tekst nagłówka i ekranów końcowych. Aby działały trzeba mieć skonfigurowane śledzenie konwersji.
– Sekwencje reklamowe. Opowiadaj jednemu użytkownikowi historię wyświetlając reklamy w określonej kolejności (można do tego użyć reklam Instream niemożliwych do pominięcia, możliwych do pominięcia i reklam w przerywniku albo kombinacji wszystkich)
– Reklamy Instream możliwe do pominiecia czyli tzw reklamy produktowe. Wykorzystują dane produktów z Merchant Center aby dodawać karty do filmu i przybliżać możliwość zakupu
JAKA REKLAMA YOUTUBE NAJLEPIEJ SIĘ NADAJE TO ZDOBYWANIA NOWYCH WYŚWIETLEŃ I POLUBIEŃ DLA TWOJEGO FILMU?
Najlepsze efekty przynosi reklama wideo Discovery. Polega na pokazywaniu propozycji twojego filmu użytkownikom z wybranej grupy docelowej w Youtube gdy oglądają określone treści. Pojawia się jako propozycja filmu do obejrzenia.
Ty decydujesz komu taka reklama ma być wyświetlana, targetujesz więc zwiększasz szanse na trafienie odbiorców, którzy mogą być zainteresowani twoimi filmami.
Jak można targetować reklamy na Youtube?
– język jakim mają się posługiwać klienci
– Lokalizację. Możesz wybrać kraje wyświetlania, województwo albo zdecydować ze chcesz pokazywać film tylko w promieniu np. 100 km od określonego adresu.
– Możesz określić odbiorcę za pomocą danych demograficznych takich jak płeć, wiek, status rodzicielski (jeśli pokazujesz produkty dla małych dzieci i chcesz trafić do rodziców to ważne)
– możesz wybrać słowa kluczowe (tematy) przy których będzie pokazywała się twoja reklama. Warto to zrobić aby trafiać do ludzi, którym potencjalnie może się twój film podobać bo już szukali albo oglądali podobne treści
– Możesz wybrać tematykę kanałów, filmów w okolicy których chcesz pokazywać reklamę swojego filmu np. „dom i ogród” świetne jeśli z filmami chcesz trafić do domowych majsterkowiczów lub ogrodników albo „Gry” jeśli interesują cię gracze
– Możesz nawet wybrać konkretne kanały czy filmy Youtube przy których chcesz pokazywać swoje reklamy.
Ile kosztuje reklama typu Discovery w Youtube?
Płacisz za wyświetlenie filmu. Okreslasz stawkę maksymalną ale oczywiście nie możesz przesadzać bo wszystko zależy jak dużo innych filmów jest gotowych płacić za pokazanie się w tym samym miejscu. Innymi słowy to ile płacisz zależy trochę jak bardzo ograniczysz grupę odbiorców i ile jest innych chętnych aby pokazać reklamy tym samy osobom.
Przykładowo możesz osiągnąć stawkę około 10 groszy za wyświetlenie jeśli wybierzesz konkretny kraj, język i grupkę słów kluczowych dla których chcesz wyświetlać swoją reklamę.
Gdzie można kupić/zamówić reklamy filmu na Youtube?
W sklepie internetowym jest gotowy podstawowy pakiet reklamowy, który powinien zdobyć dla twojego filmu od 500 – 1000 wyświetleń od prawdziwych widzów z wybranej grupy docelowej. Ilość wyświetleń zależy od tego jak bardzo zawężasz grupę docelową i czy jest duża konkurencja reklamowa w tej niszy tematycznej.
Kupujesz ten produkt. Płacisz. Przy zakupie podajesz url filmu (możesz też od razu napisać na jakiej grupie docelowej Ci zależy) możesz też wysłać e-mail z opisem grupy osób do których chcesz dotrzeć.
Najlepiej wybierać takie kryteria jak:
– lokalizacja geograficzna i język
– dane demograficzne jeśli ważne płeć i wiek odbiorców, jeśli nie ważne to nie podawać
– .słowa kluczowe (tematy) przy jakich mają pojawiać się reklamy. Mogą to być np. tagi jakimi ty opisujesz swój film aby dotrzeć do organicznych odbiorców.
Możesz też opisać w kilku słowach kto jest najbardziej poszukiwanym odbiorcą reklamy
Tworząc kampanię możesz wybrać budżet całkowity dla kampanii albo budżet dzienny wiec kontrolujesz wydatki. Wybierasz też datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii.
Jeśli planujesz długofalowe działania np. chcesz promować każdy twój film napisz info@reklama-internecie.pl uzgodnimy budżet i warunki.