Zaznacz stronę

1(1)

Jak używać # hashtag na Facebooku i innych mediach społecznościowych aby promować swoje treści

Jak używać # na Facebooku? Hashtagi  – # – są również bardzo ważne dla pozyskania uwagi  odbiorców w innych mediach społecznościowych: Twitter, Instagram, Pinterest. Jak wybrać najlepsze # dla swojego biznesu, ile i gdzie je używać?

Wszyscy mówią o tym, że aby promować swoje treści w mediach społecznościowych trzeba używać # („chasztag” – brzmi interesująco) ale niewiele osób mówi  o tym, jak ich używać prawidłowo i jak wybrać #gi  odpowiednie dla naszego biznesu.

Jakie # przyniosą naszym wpisom większą popularność i jak je wybrać.

Przy stosowaniu # do promowania treści w mediach społecznościowych trzeba mieć na względzie grupę docelową, do której chcemy ze swoim przekazem dotrzeć. Dokładnie tak samo jak przy innych działaniach promocyjnych.  Najbardziej zależy nam  na pozyskaniu zainteresowania osób z naszej grupy docelowej i trzeba wyobrazić sobie jak ci ludzie wyszukują ciekawe dla nich treści w mediach społecznościowych.

Nie ma jednego uniwersalnego # dla wszystkich i do każdego celu.  Znalezienie właściwych # dla naszego biznesu jest kluczowe dla przyciągnięcia właściwych odbiorców, zyskania  zainteresowania, ruchu a w dalszym etapie potencjalnej sprzedaży.

Trzeba pamiętać do czego służy #. Jego podstawową funkcją jest ułatwienie wyszukiwania.  Trzeba wczuć się w rolę naszego wymarzonego klienta i wyobrazić sobie jakich słów używa do wyszukiwania treści. Rozważając czy dany zwrot nadaje się na # dla naszego biznesu warto myśleć jak nasz potencjalny klient.  Czy użyje on takiego słowa?

5 sposobów poszukiwania właściwego # dla twojego biznesu

1) Trzeba zacząć tak samo jak przy poszukiwaniu słów kluczowych od zwrotów specyficznych dla twojego biznesu. Możesz używać  jako # wybranych przez siebie wcześniej dla swojej strony internetowej słów kluczowych

2) # łatwo wyłuskać z treści, które chcesz promować.  Jakie zwroty z treści mają szansę przemówić do twojego odbiorcy, jakich zwrotów użyje twój klient aby wyszukiwać interesujące dla niego treści? To będą dobre #

3) Można też sprawdzić konkurencję, zwłaszcza czołowych graczy,  to zawsze jest jakieś źródło inspiracji ale nie należy zakładać bezkrytycznie, że to co robią inni zawsze ma sens

4) Warto dowiedzieć się jak o twoim biznesie i twoich produktach mówią klienci. Jakich zwrotów używają, jak określają często potocznie to co ma fachowe nazwy. To jest niewyczerpane źródło inspiracjiJ

5) Niezastąpione są oczywiście prace badawcze. Wypisz podstawowe zwroty ważne dla swojego biznesu I sprawdź za pomocą narzędzi jaki jest ich potencjał I jakie mogą być inne użyteczne zwroty.

 

4 darmowe narzędzia pomocne w wyborze najlepszych # dla twojego biznesu

https://ritetag.com/ Ritetag pokazuje popularne tredny # na Twitterze, można sprawdzić popularność własnych wybranych  słów kluczowych i zobaczyć pokrewne #

https://tagboard.com/  wpisując słowo kluczowe uzyskuje się popularne wpisy z tym #. Wizualna forma ułatwia wybieranie pokrewnych słów kluczowych

https://www.hashtags.org/ wystarczy wpisać w okno wyszukiwania nasz wybrany # i zobaczyć jaki jest dla niego trend na twitterze i jakie są pokrewne #

http://www.tagsforlikes.com/ to narzędzie jest znakomite dla wybierania # na Instagram. # są podzielone na grupy tematyczne. Można kopiować całą grupę ale raczej skupiła bym się na inspiracji.

 

Ile # najlepiej dodać do wpisu na Facebook a ile do wpisów na inne media społecznościowe: Twitter, Instagram, Pinterest

Ile # używać na Facebooku

Więcej # wcale nie znaczy lepiej w przypadku Facebooka.

Wg ekspertów przepytanych przez http://www.postplanner.com/how-to-use-hashtags-on-facebook/ zbyt duza liczba # zmniejsza zanagażowanie

  • post z 1 lub 2 # osiągał przeciętnie 593 interakcje

  • post z 3 do 5 # osiągał 416 interakcji

  • post z 6 do 10 # osiągał 307 interakcji

  • post z więcej niż 10 # osiągał 188 interakcji

Wynika z tego, że nie należy przesadzać z ilością #. Dobrze wybrane 2-3 # w przypadku Facebooka wystarczą do osiągnięcia zasięgu i zaangażowania. Jeśli nie jesteśmy pewni czy wybrane # pomogą nam w dotarciu do naszej grupy docelowej lepiej ich wcale nie używać.

Ile # używać na Twitterze

# został stworzony na Twitterze do indeksowania treści i ułatwienia użytkownikom śledzenia tematów, które ich interesują. Sam Twiitter rekomenduje używanie nie więcej niż 2 # na twitt ale nie jest to zabronione https://support.twitter.com/articles/49309 . Wg mnie 2-4 # na jeden twitt w zupełności wystarczy. Jakość ma znaczenie.

Ile # używać na Instagramie

Niektórzy specjaliści uważają, że im więcej # pod zdjęciem tym lepiej. Ja jednak przychylam się bardziej do opinii zawartej w artykule http://www.vogue.com/13299678/instagram-rules-social-media/.  W złym stylu jest używanie więcej niż 4 #. Trzeba pamiętać o tym do kogo chcemy docierać z naszym firmowym przekazem, kto jest w naszej grupie docelowej  i jakie hasła mogą być dla tych ludzi interesujące.

Ile # używać  na  Pinterest

Pinterest pozwala poszaleć. To jest medium społecznościowe, w którym więcej znaczy lepiej. Ponieważ posiada znakomite narzędzie do wyszukiwania treści właśnie po różnych # i pozwala dzięki nim zawężać swoje wybory im więcej # pasujących do prezentowanych pinów  umieścicie tym lepiej.  Nie zapomnijcie tylko w tym szaleństwie co chcecie właściwie osiągnąć przez zamieszczenie pinów. Do kogo chcecie dotrzeć i w jakim celu.

Jak wykorzystać nietypowe sezonowe lub okazyjne #

Poza wybranymi sprawdzonymi optymalnymi dla naszego biznesu # warto czasem używać nietypowych okazyjnych słów kluczowych. Mogą być to zwroty, których popularność szybko rośnie w ostatnich dniach lub słowa kluczowe, które są popularne sezonowo np. związane z nadchodzącymi świętami, wakacjami, imieninami, dniem chłopaka itp.

 

Jeśli masz pytania napisz info@reklama-internecie.pl

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jak używać mediów społecznościowych do swojego biznesu napisz info@reklama-internecie.pl

 

Summary
Jak używać # hashtag na Facebooku i innych mediach społecznościowych aby promować swoje treści
Article Name
Jak używać # hashtag na Facebooku i innych mediach społecznościowych aby promować swoje treści
Description
Jak wybrać najlepsze # hashtagi dla swojego biznesu. 5 sposobów poszukiwania najlepszego # hashtaga. Ile # hashtagów używać w Facebooku a ile jest odpowiednie dla Twitter, Pinterest czy Instagram aby osiągnąć najlepszy zasięg. 4 darmowe narzędzia pomocne do wyboru najlepszych # hashtagów dla twojego biznesu.
Author
Publisher Name
Reklama-Internecie.Pl
Publisher Logo