Jak mieć więcej oglądających filmy, polubiających i obserwujących nasz kanał Youtube.
Zwiększenie ilości naturalnych oglądających filmy i subskrybcji kanału zależy od tego czy to co publikujemy Youtube będzie pokazywał osobom, które jeszcze nie znają naszego kanału. Niezależnie czy jesteś vlogerem, graczem pokazującym swoje wyczyny czy właścicielem firmy, który chce pokazać i sprzedać w Youtube swoje produkty chcesz aby to co publikujesz było zobaczone przez jak najwięcej osób.
Od czego zależy zasięg wyświetlania naszego publikowanego w Youtube filmu?
Algorytm Youtube śledzi satysfakcję użytkownika oglądającego filmy aby proponować mu w przyszłości interesujące dla niego treści. Każdy nowo publikowany film jest oceniany. Wynik tej oceny decyduje o tym jak szeroko film jest pokazywany. Czynniki, które decydują czy twój film osiągnie sukces:
– jak dobrze twój film (jego meta dane: tytuł, opis, słowa kluczowe*) pasują do wyszukiwani użytkowników Youtube. Starają się pokazywać użytkownikom filmy, które mogą ich zainteresować. A skąd to wiedzą? Mimo iż wyszukiwarki coraz lepiej radzą sobie z rozpoznawaniem obrazu nadal kluczowy jest dla wyszukiwania tekst. To jaki nadasz swojemu filmowi tytuł, jaki zrobisz opis ma bardzo duże znaczenie co Youtube zrozumie z twojej publikacji, dla kogo jest, co zawiera i komu ma ją pokazywać.
*słowa kluczowe – zwrot ten określa zestawienia słów, które są wstawiane przez użytkowników internetu do wyszukiwarek takich jak Google czy Youtube np.: „polubienia filmu Youtube” „sukces kanału youtube” „tutorial Minecraft” „reklama w internecie”
– Jak bardzo twój opublikowany we własnym kanale na Youtube film zaangażował użytkowników do tej pory.
Jakie czynniki decydują o tym czy twój film będzie wysoko oceniony przez algorytm Youtube a co za tym idzie szeroko pokazywany?
– co ludzie zobaczyli albo nie zobaczyli – wskaźnik wyświetleń a odtworzenia filmu (proporcje między tym ile razy Youtube prezentował Twój film różnym ludziom a ile razy oni zareagowali i go odtworzyli)
– ile czasu twój film był oglądany (jeśli film ma 5 minut a przeciętny czas oglądania to 3 sekundy to niestety nie jest dobrze)
– jak szybko wzrasta popularność twojego filmu (wskaźnik szybkości przybywania oglądających, polubiających)
– Jak nowy jest film (dopiero co opublikowane filmy dostają od Youtube więcej szans żeby miały okazję zebrać swoją publiczność)
– Jak często filmy są publikowane w kanale (Youtube zależy aby wspierać regularnie publikujące kanały)
– ile czasu dzięki twoim publikacjom ludzie spędzili na platformie Youtube (czas sesji)
– polubienia, nielubienia, udostępnienia, komentarze (zaangażowanie w twój film po jego publikacji)
– ocena „nie interesujący” – nie jest dobrze☹
Trzeba pamiętać, że jest to uproszczenie, algorytm Youtube jest bardziej skomplikowany i ciągle się zmienia.
Co zatem możesz zrobić aby film osiągnął więcej wyświetleń i polubień a twój kanał więcej obserwujących?
Zacznij od optymalizacji swojego kanału Youtube.
Potrzebujesz dla niego atrakcyjną wyróżniającą się okładkę i opis zawierający słowa kluczowe* które przyciągną nowych oglądających. Pomyśl o tym jakich słów użyją w wyszukiwaniu w Youtube osoby, którym chcesz pokazać swój film. To minimum tego co powinieneś zrobić. Warto tez w ustawieniach kanału wybrać kraj i dodać w odpowiednim miejscu „słowa kluczowe” nie tylko w opisie. (jest w ustawieniach kanału miejsce na dodanie słów kluczowych)
Jeśli np. masz kanał z filmami z jednej gry np. Minecraft w opisie kanału muszą się znaleźć słowa takie jak: „Minecraft” „instrukcje do gry Minecraft” „sceny z Minecraft” „samouczek Minecraft”.
To tylko przykłady twoje słowa kluczowe muszą odpowiadać temu co pokazujesz w filmach ale również myśl o tym czego ludzie w ogóle szukają.
Jak sprawdzić czego szukają? Najprostsza metoda to zacząć wpisywać w wyszukiwarkę Youtube różne słowa dotyczące twoich filmów, Youtube zacznie wyświetlać podpowiedzi czego możesz szukać, to są również wyszukiwane często przez innych ludzi zwroty, mogą być Twoją inspiracją do wyboru swoich słów kluczowych.
Co możesz zrobić aby film na Youtube był widoczny?
Aby przygotować film do publikacji na Youtube i jak optymalizować go aby był jak najbardziej widoczny musisz wykonać kilka poniżej podanych elementów:
- Używaj najważniejszego słowa kluczowego w tytule Filmu. Np. „samouczek Minecraft odcinek1” albo „śmieszna przygoda w Minecraft” albo „Jak wybrać kominek gazowy” „Najnowszy model kominka gazowego firmy ….”. To samo słowo kluczowe powinno pojawiać się we wszystkich metadanych filmu, w jego opisie i tagach. Twórz to tak aby było czytelne również dla ludzi nie tylko algorytmu Youtube.
- Wyciśnij ile się da z opisu filmu. Pierwsze linie opisu są pokazywane, muszą zachęcać do obejrzenia filmu i zawierać słowa kluczowe.
- Zawodowcy powinni się interesować statystykami kanału i korzystać z informacji z raportu o wyszukiwaniu kanału to jest dobre źródło informacji jakich słów kluczowych używać ale również inspiracja jakie następne filmy tworzyć, czego ludzie szukają i oczekują.
- Jeśli masz możliwość dodawaj podtytuły do swojego filmu (filmy często są oglądane bez dźwięku. Transkrypcja filmu może być załadowana do kanału będzie służyć również wspomaganiu wyszukiwania filmu.
- Koniecznie utwórz atrakcyjną i dobrze wyróżniającą się okładkę (miniaturkę) dla Twojego filmu. Pamiętaj ze Youtube często pokazuje tylko małe okładki, Twoja musi się wyróżniać i zachęcać do kliknięcia.
- Przekonaj oglądających, że mają zobaczyć cały film. Na początku zapowiedz jakieś atrakcje które będą w połowie i na końcu filmu.
- Zawodowcy powinni używać kart, znaków wodnych i końcowych tablic aby przekierowywać oglądających do następnego filmu
- Przekonaj jak najwięcej ludzi do subskrybcji twojego kanału (możesz robić konkurs i cos podarować jednej z osób, które polubią twój kanał i napiszą najwięcej fajnych komentarzy pod twoimi filmami
- Szykuj serie filmów, nie publikuj każdego filmu losowo, myśl o tym aby zainteresować ludzi i przytrzymać ich w kanale na dłużej.
- Promuj swój kanał poza Youtube. Wszędzie gdzie możesz, w mediach społecznościowych, na swojej stronie internetowej, w profilu Linkedin, w wiadomościach e-mail…
- Zwracaj uwagę na statystyki swojego kanału. Które filmy zyskały największą popularność?
Jak wprowadzić ustawienia kanału Youtube – poradnik
Jak zawalczyć o najważniejsze dla popularności filmu czynniki czyli: wyświetlenia, czas odtworzenia i szybki wzrost popularności filmu czyli czynniki zaangażowania takie jak polubienia i komentarze.
Jeśli chcesz dać swojemu filmowi szybszy i lepszy start, pomóc mu osiągnąć większy zasięg w naturalnym wyświetlaniu przez Youtube powinieneś:
– przygotować go dobrze do publikacji (okładka, opis, słowa kluczowe, tagi)
– zaraz po jego publikacji zadbać o to aby prezentował się Youtube jako atrakcyjny film czyli osiągnął sporo wyświetleń, polubień i komentarzy. Jeśli chcesz mieć większe szanse co jest ważne szczególnie na początku przy rozkręcaniu kanału, możesz kupić trochę tych elementów.
Dobra rada:
Działaj rozsądnie i tak aby wszystko wyglądało naturalnie. Jeśli masz mały kanał co ma 30 obserwujących nie kupuj i nie dodawaj w 1 dzień 1000 następnych obserwujących bo to będzie podejrzane. Jak publikujesz film na takim małym kanale to koniecznie musisz zadbać o jego opisy i tagi, żeby zawierały słowa kluczowe a obejrzenia, polubienia i komentarze kupuj w ilościach proporcjonalnych. Wg mnie rozsądnie jest dla kanału mającego 0-100 obserwujących kupować 100-500 wyświetleń filmu i polubień i około 10% komentarzy czyli jakieś 10. Koniecznie kupuj te aktywności wszystkie na raz, nie tylko obejrzenia albo same polubienia. Skąd niby mają być polubienia jeśli nikt nie widział filmu? Youtube nie jest głupi zauważy dziwne zachowania. Staraj się robić to tak aby wyglądało naturalnie czyli mniej więcej w tym samym czasie obejrzenia, polubienia i komentarze a nie każdy z tych elementów osobno.
Gdzie znaleźć, gdzie kupić wyświetlenia, polubienia, komentarze filmu na Youtube?
Wyświetlenia na Youtube można kupić u różnych polskich i zagraniczncy dostawców. Cena za 1000 wyświetleń waha się od 25 zł w sklepie na https://wyswietlenia.com/ nawet do 55 zł na innych stronach lub za wyświetlenia realizowane targetowaną kampanią reklamową w Polsce.