Zaznacz stronę

 

Reklama w internecie dla małej firmy PORADNIK I USŁUGI

Jak i gdzie utworzyć reklamę w internecie, jak pokazać firmę żeby uzyskać maksimum efektu przy minimalnych wydatkach.

  • Darmowa reklama w internecie jaką każdy może sobie zapewnić to pokazanie swojej firmy w wynikach wyszukiwania Google.

    Zadbaj o widoczność swojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania na jak najwyższej pozycji. Aby to osiągnąć trzeba pracować nad naturalnym pozycjonowaniem strony. Na pozycję strony www w wynikach wyszukiwania wpływa wiele czynników, o jednym z najważniejszych możesz przeczytać we wpisie   Jak poprawić naturalne pozycjonowanie strony

  • Darmowa reklama w internecie dla firm na Google Maps. Zaznacz swoją firmę na mapach Google. Zaznaczenie firmy na Google Maps jest za darmo. Jest bardzo istotne z punktu widzenia lokalnego wyszukiwania. Nawet jeśli twoja strona internetowa nie jest wysoko w wynikach wyszukiwania masz szansę że wizytówka twojej firmy na mapach Google pokaże się na samej górze wyników wyszukiwania dla osób poszukujących konkretnej usługi. Przeczytaj więcej – Jak tanio reklamować firmę w internecie. Jeśli masz z tym problem lub nie masz na to czasu skontaktuj się ze mną wprowadzenie tych danych to tylko 150 zł + VAT. Jeśli chcesz to zrobić samodzielnie to zapraszam na mój kurs, który poprowadzi cię krok po kroku i pozwoli wprowadzić firmę na mapy Google.
  • Pokaż firmę w mediach społecznościowych – to też jest za darmo. Utwórz fanpage firmy w Facebook, stronę firmy w Google+ (jeśli zaznaczyłeś firmę na mapach Google to taka strona dla twojej firmy już istnieje trzeba ją tylko edytować i używać), używaj swojego profilu w LinkedIn, jeśli masz dużo ładnych zdjęć dotyczących twojej działalności umieść je w Pinterest. Uwaga – nie wystarczy stworzyć te strony, trzeba je jeszcze umiejętnie edytować i regularnie używać aby przynosiły efekty.
  • Reklama w internecie małej firmy nie jest droga – użyj reklamy w wyszukiwarce Google (Google Adwords). Jeśli masz mały budżet lub oferujesz usługi lokalnie to jest to optymalne miejsce do znalezienia klientów. Płaci się tylko za kliknięcia w reklamę czyli za skierowanie użytkownika na określoną przez nas stronę internetową. Reklama w Google Adwords umożliwia określenie dziennych wydatków na reklamę (wydajesz tylko tyle ile możesz), ustalenie harmonogramu wyświetlania – może być wyświetlana w określonych dniach i godzinach, ustawienie zasięgu wyświetlania – jeśli prowadzisz działalność lokalnie możesz pokazywać swoją reklamę tylko do osób będących np. 10 km od siedziby twojej firmy. Można również dodać do reklamy rozszerzenia pokazujące lokalizację firmy, nr telefonu kontaktowego, opinie o firmie (jeśli już takie są w internecie). To tylko podstawowe możliwości targetowania. Dodatkowo Google ma często dla nowych użytkowników bonus w postaci kwoty (np. 200 zł) którą dodaje do naszego konta reklamowego po wydaniu pierwszych 100 zł (zanim się uruchomi kampanię trzeba dodać odpowiedni kod promocyjny który to umożliwia). Utworzenie samej reklamy tekstowej czy nawet displayowej jest proste dzięki istniejącym narzędziom Google.

Jeśli nie wiesz jak uruchomić kampanię, jak zdefiniować te wszystkie ustawienia zamów szkolenie albo jeśli nie masz czasu zajmować się tym sam wynajmij specjalistę. Służę informacją i pomocą.

  • Reklama w Facebook. Można promować fanpage, konkretny post, wydarzenie, kierować odbiorców na stronę www, zachęcać do instalacji lub używania aplikacji. Można wybierać również płeć odbiorców, pewne dane demograficzne. Wydajemy tyle ile chcemy określając albo budżet dzienny albo całkowitą kwotę przeznaczoną na reklamę. Aby utworzyć reklamę wystarczy wybrać zdjęcie (najlepiej wymiaru 1200 x 444 piksele), dodać slogan a Facebook zajmuje się resztą.
  • LinkedIn jest szczególnie przydatny jeśli firma działa w obszarze B2B i jej klientami są profesjonaliści i inne firmy. LinkedIn oferuje wąsko targetowane reklamy do profesjonalistów i innych firm. Za kliknięcie płaci się więcej niż we wcześniej wymienionych mediach ale można dotrzeć do wybranej grupy zawodowej. Tu również można określić budżet dzienny kampanii.

W porównaniu z tradycyjnymi mediami reklama w internecie jest bardzo wydajna. To co podoba mi się najbardziej to to że widać dokładnie gdzie i na co wydane są pieniądze, jaki przyniosły skutek i można dokładnie zmierzyć efekt i zwrot poniesionych inwestycji (ROI). Płatna reklama w internecie powinna być jednak prowadzona zawsze równolegle do optymalizacji strony internetowej (SEO) do działań pozycjonowania naturalnego (organicznego).