Zaznacz stronę

Nautalne pozycjonowanie – Narzędzie od Google do testowania prędkości strony.

Test przystosowania na mobilne urządzenia i prędkości strony. Jest już nowe narzędzie od Google pozwalające sprawdzić prędkość ładowania strony i przystosowanie na urządzenia mobilne. Możesz otrzymać bezpłatny raport co poprawić na stronie aby spełniać oczekiwania algorytmów Google w celu lepszego naturalnego pozycjonowania strony.

Link do testu na mobilne od Google –  Mobile Website Speed Testing Tool – Google

Dwa dni temu na targach Search Marketing Summit w Sydney Gary Illyes potwierdził, że szybkość ładowania strony będzie ważnym czynnikiem w następnym uaktualnieniu algorytmów Google w kierunku przyjazności dla urządzeń mobilnych.

Możemy się spodziewać tej zmiany w ciągu nadchodzących miesięcy. Przygotuj swoją stronę aby nie stracić w wynikach naturalnego wyszukiwania.

Rok temu Google zaczął sprawdzać przystosowanie stron do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, do tej pory koncentrował się głównie na komforcie użytkownika w jego doświadczeniach on-line ze stroną (również w ostatniej mobilnej aktualizacji algorytmów miesiąc temu). Teraz nadchodzi czas na testowanie prędkości ładowania strony, jest to przecież jeden z czynników wpływających na komfort użytkownika witryny.

Mamy jeszcze kilka miesięcy, żeby się przygotować do sprawdzania prędkości ładowania naszych stron. Google tym razem do pomocy udostępnia bardzo przyjazne narzędzie.

Test prędkości ładowania strony pokazuje jak Google ocenia przystosowanie naszej strony do urządzeń mobilnych, prędkość jej ładowania w urządzeniach mobilnych i prędkość ładowania w urządzeniach stacjonarnych. Wyniki podane są w skali 1-100 a ocena jest podkreślona kolorem. Jeśli twoje wyniki są zielone to nie ma się o co martwić. Jeśli pomarańczowe lub czerwone lepiej wcisnąć guzik na dole strony i zamówić bezpłatny raport od Google z podpowiedziami co należy poprawić.

Optymalizacja strony jest istotna dla naturalnego pozycjonowania. Prędkości ładowania strony na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych będzie miała wkrótce istotne znaczenie dla jej pozycji w wynikach wyszukiwania.