Wybór domeny internetowej jest istotny. Jeśli tworzysz nową stronę warto poświęcić chwilę na wybór dobrej, łatwo rozpoznawalnej ale też dobrej dla pozycjonowania domeny. Przeczytaj 10 zasad jak wybrać najlepszą domenę dla firmy.
Strona internetowa musi być responsywna, przystosowana do oglądania na urządzeniach mobilnych. To absolutny wymóg dla wszystkich nowo tworzonych stron internetowych Dlaczego? Pierwszy powód: W 2015 roku liczba wyszukiwani w Google za pomocą urządzeń mobilnych przekroczyła liczbę wyszukiwani na urządzeniach stacjonarnych. Coraz więcej ludzi używa telefonów i tabletów do wyszukiwania niezbędnych im informacji. Rośnie liczba wyszukiwań głosowych. Nie można tego lekceważyć jeśli chce się aby firma była widoczna dla klientów. Drugi powód: Od kwietnia 2015 Google bierze pod uwagę przystosowanie strony do urządzeń mobilnych jako czynnik oceny w pozycjonowaniu strony.
Jeśli masz stronę sprawdź czy jest przystosowana na urządzenia mobilne. Jeśli nie jest zamów nową stronę (to nie musi być drogie, zapytaj info@reklama-internecie.pl proste niezbyt rozbudowane funkcjonalne strony wraz z rocznym hostingiem mogą kosztować około 1400 złotych)
Strona powinna być przygotowana prawidłowo z punktu widzenia wyszukiwarek. Aby pojawić się w wynikach wyszukiwania i mieć szansę na zajmowanie wysokich pozycji trzeba spełniać pewne wymagania zarówno w samym kodzie strony jak i strukturze i jej treści. Naturalne wyniki wyszukiwania są świetnym źródłem ruchu na stronę i mogą przynieść nowych klientów. Warto się postarać aby strona miała jak najlepsze szanse w walce o jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Jeśli strona już istnieje warto poprosić specjalistę o podstawowy audyt SEO (nie róbcie audytu jeśli strona nie jest przystosowana na urządzenia mobilne, nie warto bo i tak trzeba ją zbudować od nowa). Oprócz odpowiedzi co jest nie tak powinien zawierać wskazówki jak to naprawić. Audyt nie musi być drogi (wszystko zależy od wielkości strony). Jeśli twoja firma ma stronę składającą się z 5 zakładek a każda z nich ma jeszcze 3 podstrony to nie powinieneś zapłacić więcej niż 300 zł.
Jeśli nie macie jeszcze strony internetowej warto poprosić specjalistę SEO o pomoc w jej budowie. Nawet jeśli będziecie używać zaprzyjaźnionego webmastera nie koniecznie musi on wiedzieć co i jak zoptymalizować aby wasza strona miała największe szanse. Warto już na etapie budowy pracować nad strukturą i treściami na stronę i mieć od razu kontrolę nad niektórymi miejscami kodu strony. To działania podobne do audytu strony wiec koszty mogą być porównywalne. To taka profilaktyka naturalnego pozycjonowania. Dobrze zbudowana strona pracuje na swoją pozycję od początku swojego istnienia. Nie tracisz cennego czasu.
Żeby strona zaczęła pracować dla nas musi zostać zindeksowana przez Google. Trzeba zadbać by stało się to jak najszybciej. Uruchomić Search Console, zweryfikować stronę. Zadbać by była tam dostępna aktualna mapa strony. Zaglądać tam żeby wyłapywać błędy strony i inne komunikaty.
Warto też uruchomić Google Analytics, nie jest taki trudny jak wygląda a daje sporo interesujących informacji np. o tym skąd się bierze ruch na naszej stronie czy z organicznego wyszukiwania, czy z reklamy czy też może z mediów społecznościowych albo poleceń.